فروشنده ها غیب شدند!

بورس روی ابرها! /پیش بینی بازار سهام امروز

کدخبر: ۵۶۷۴۱۴
اقتصادنیوز: یک رشد پرشتاب دیگر از شاخص کل، دوباره سرمایه گذاران را امیدوار کرده که بورس یک رالی صعودی جدید را آغاز کند.
بورس روی ابرها! /پیش بینی بازار سهام امروز

به گزارش اقتصادنیوز ، دیروز شاخص کل بورس تهران رشد 3.4 درصدی داشت و جالب اینکه شاخص هم وزن رشد 3.87 درصدی را ثبت کرد. رشد بیشتر شاخص هم وزن نسبت به شاخص کل نشان می دهد همچنان نمادهای کوچک بازار بیشتر از نمادهای بزرگ، مورد توجه قرار دارند.

آمارهای بازار دیروز، بسیار عجیب بود. اتفاقاتی که در جریان معاملات روز گذشته رخ داد، هر سرمایه گذاری را مجبور می کند که برای فروش سهام خود، بیشتر تامل کند.

در بازار روز گذشته تنها 7 نماد صف فروش داشتند که ارزش این صفوف فروش تنها 5 میلیارد تومان بود. اما در مقابل، 400 نماد صف خرید داشتند و حدود 2700 میلیارد تومان نقدینگی در صفوف خرید، در انتظار خرید سهام بود.

بزرگ ترین تزریق پول از ابتدای 1400 تا کنون

همچنین در دقایق پایانی بازار تنها 23 نماد منفی بودند و 652 نماد در محدوده مثبت معامله می شدند. این از آن بازارهایی است که هر سرمایه گذاری را برای خرید، وسوسه می کند. البته که قرار نیست این روند همیشگی باشد و به مرور، تقاضا در برخی نمادها کمتر می شود و در برخی نمادهایی که همچنان جذابیت دارند، تقاضا همچنان ادامه خواهد داشت.

اما به طور کلی روند بورس صعودی است و این صعود احتمالا به این زودی ها تمام نمی شود. بورس پس از رشدی که اخیرا داشته، تنها دو روز اصلاح کرد و پس از آن، بازار مثبت روز گذشته را شاهد بودیم. این اصلاح کوتاه مدت و کم عمق نشان می دهد بازار هنوز عطش زیادی برای بالا رفتن دارد.

همچنین رصد تحرکات سرمایه گذاران حقیقی نشان می دهد آن ها حسابی به آینده بورس امیدوار هستند. دیروز حدود 2200 میلیارد تومان پول توسط حقیقی ها به بازار تزریق شد که این بزرگ ترین رقم تزریق پول از ابتدای سال 1400 تا کنون است.

فروشنده ها غیب شدند!

همچنین شاخص قدرت خریداران حقیقی به عدد 1.62 رسیده که برتری محسوس خریداران نسبت به فروشندگان را نشان می دهد. اما در کنار تمام این موارد، رقم معاملات خرد هم امیدوارکننده است.

روز گذشته ارزش معاملات خرد به 14000 میلیارد تومان رسید که عدد خوبی محسوب می شود و برای آینده بازار هم اتفاقی امیدوارکننده است.

با توجه به معاملات روز گذشته، برای امروز هم می توان بازاری مثبت را پیش بینی کرد که البته عرضه ها نسبت به روز گذشته بیشتر خواهند شد و شتاب رشد شاخص ها نیز کمتر خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید