گزارش «اقتصادنیوز» از صف های خرید و فروش سهام؛

روز سبز پالایشی‌ها و بانک‌ها در بورس /معاملات رونق گرفت

کدخبر: ۵۶۸۱۴۳
اقتصادنیوز: امروز گروه‌های پالایشی، بانک‌ها، مخابرات و شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی سبزترین گروه‌های بازار بودند. نمادهای وغدیر، وبملت، میدکو، شستا و خودرو بزرگان سبزپوش بازار بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
روز سبز پالایشی‌ها و بانک‌ها در بورس /معاملات رونق گرفت

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز سه‌شنبه، 29 فروردین 1402، شاخص بورس تهران 36 هزار و 147 واحد -معادل 1.58 درصد- نسبت به روز کاری گذشته صعود کرد و تا سطح 2 میلیون و 325 هزار و 434 واحد بالا آمد. بدین ترتیب شاخص یک رکورد جدید را به ثبت رساند و به کانال 2.3 میلیونی رسید. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با رشد 16 هزار و 4 واحد -معادل 2.1 درصد- در رقم 756 هزار و 664 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس نیز با رشد 356 واحدی به رقم 29 هزار و 308 واحد رسید. شاخص هم وزن در فرابورس هم روند صعودی داشت و با افزایش 3 هزار و 487 واحد به سطح 134 هزار و 218 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس

امروز گروه‌های پالایشی، بانک‌ها، مخابرات و شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی سبزترین گروه‌های بازار بودند. 

نمادهای وغدیر، وبملت، میدکو، شستا و خودرو بزرگان سبزپوش بازار بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل پارس، بوعلی و رانفور نمادهایی بودند که اثر منفی بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای فجهان، شاوان و شرانل بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند و نمادهای مارون، خاور و انتخاب بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز خودرو بیشترین تراکنش را داشت و خساپا و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کرمان، خاور و کوثر بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 64 هزار و 827 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 41 هزار و 11 میلیارد تومان بود که 63 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 10 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 19 هزار و 280 میلیارد تومان رسید که دومین رکورد ارزش معاملات از ابتدای سال 1401 است. 

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات سه‌شنبه، 226 نماد صف خرید داشتند و 11 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 24 درصدی نسبت به روز قبل به هزار و 434 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 200 درصدی به 60 میلیارد تومان رسید. 

بورس
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید