احتمال افزایش مجدد عرضه ها

اصلاح بورس به پایان رسید؟/پیش بینی بازار سهام

کدخبر: ۵۷۲۶۱۱
اقتصادنیوز: اگرچه وضعیت بورس بهتر شده، اما هنوز زود است که تصور کنیم بازار دوباره به روند صعودی بازگشته است.
اصلاح بورس به پایان رسید؟/پیش بینی بازار سهام

به گزارش اقتصادنیوز ، دیروز وضعیت معاملات بازار سهام طوری بود که بسیاری از سرمایه گذاران امیدوار شدند افت بازار تمام شده و بازار دوباره رشد خواهد کرد. اما با بررسی پارامترهای مختلف به این نتیجه می رسیم که فعلا برای اعلام پایان اصلاح بازار، زود است.

سورپرایز داغ سایپا با 6 خودروی جدید در طرح بزرگ فروش خودرو

چیزی که فعلا با اطمینان بیشتری می توان درباره اش صحبت کرد این است که ترس شدید سرمایه گذاران از بین رفته است. البته باید این را به فال نیک گرفت. اما همچنان باید از خرید نمادها در قیمت های مثبت پرهیز کرد تا به طور کامل تکلیف بازار روشن شود.

پشت پرده سقوط تاریخی بورس فاش شد

اطلاعیه مهم وزارت اقتصاد درباره سقوط بورس

تحلیلگران تکنیکال معتقدند چیزی که روز گذشته باعث بازگشت رو به بالای بازار شد، رسیدن به محدوده حمایتی شاخص کل بود. اما همین افراد اعتقاد دارند که ممکن است طی روزهای آینده بازار دوباره منفی شود و با شکستن محدوده حمایتی 2.250 میلیون واحدی، به سمت سقف شکسته شده سال 99 برود.

احتمال افزایش مجدد عرضه ها

در هر صورت فعلا زود است که تصور کنیم اصلاح بورس به پایان رسیده و برای درک بهتر وضعیت بازار باید بیش از این صبر کرد. با این وجود می توان از این جهت به آینده بازار امیدوار بود که ترس شدید سرمایه گذاران از بین رفته و معاملات روزهای آینده با منطق بیشتر و هیجان کمتری دنبال خواهد شد.

روز گذشته تقریبا اکثر نمادها حرکت پایین به بالا داشتند. بسیاری از آن ها از صف فروش تا چندین درصد بالاتر حرکت کردند و برخی هم وارد محدوده مثبت شدند. با این حساب می توان بازار امروز را بازاری بهتر نسبت به روز گذشته دانست. اما احتمال افزایش عرضه ها در نیمه دوم زمان بازار وجود دارد که این ناشی از عدم اطمینان سرمایه گذاران نسبت به پایان اصلاح بازار است.

اتفاق بسیار مثبتی که روز گذشته رخ داد، بازگشت ارزش معاملات خرد به بیش از 20 هزار میلیارد تومان بود. کاهش ارزش معاملات که در روز دوشنبه رخ داد اتفاقی نگران کننده محسوب می شد اما با افزایش رقم معاملات به 20 هزار میلیارد تومان در روز سه شنبه، این نگرانی برطرف شد.

ورود و خروج پول را رصد کنید

همچنین قدرت خریداران حقیقی نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافت. دوشنبه شاخص قدرت خریداران حقیقی عدد 0.36 را ثبت کرده بود که در روز سه شنبه به 0.76 رسید. گرچه دیروز قدرت خریداران حقیقی نسبت به روز دوشنبه دو برابر شده بود اما همچنان فروشندگان دست برتر بازار را دارند و کنترل بازار در اختیار آن هاست.

خروج 1600 میلیارد تومان پول از بازار هم اتفاق منفی دیگری بود که روز گذشته رخ داد. در شرایط فعلی می توان به ورود و خروج پول حقیقی ها به عنوان عاملی موثر در پیش بینی روند بازار نگاه کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید