رصد بازار خودرو در هفت ماه پایانی سال 99

رکورددار رشد قیمت هفتگی بازار خودروهای داخلی+ نمودار

کدخبر: ۴۰۰۱۸۴
اقتصادنیوز: ارزیابی قیمت «تیبا 2 معمولی»، «تیبا صندوقدار» و «ساینا» از هفته اول مهر تا هفته پایان اسفند نشان دهنده آن است که بیشترین رشد هفتگی برای تیبا صندوقدار ثبت شده و تیبا 2 معمولی نیز کمترین رشد قیمت را داشته است.
رکورددار رشد قیمت هفتگی بازار خودروهای داخلی+ نمودار

به گزارش اقتصادنیوز ، سه محصول «تیبا 2 معمولی»، «تیبا صندوقدار» و «ساینا» از جمله محصولاتی محسوب می شوند که با توجه به توقف تولید پراید توانسته اند طرفداران بسیاری را جذب کنند و نوسان قیمتی بسیاری داشته اند.

ارزانی و گرانی تیبا در شش ماه گذشته

رصد بازار این سه محصول نشان دهنده آن است که رکورد بیشترین قیمت در تیبا و ساینا در 22  مهر به ثبت رسیده است. در حالی که ارزان ترین روز قیمت تیبا در مدت مورد بررسی، در نخستین روز شهریور ماه و برای ساینا در ششمین روز این ماه ثبت شده است.

در همین خصوص تیبا صندوقدار در 22 مهر به 157 میلیون تومان رسیده و در قله گرانی ایستاد. این رقم برای تیبا 2 معمولی در این روز 174 میلیون تومان بود. قیمت خودرو ساینا نیز که در این روز گرانترین حد خود را تجربه کرد 172 میلیون تومان ثبت شده است.

درمقابل ارزانی های ثبت شده در تیبا صندوقدار در اول شهریور، برابر با 90 میلیون تومان و برای تیبا2 معمولی 101 میلیون تومان بوده است. این رکورد ارزانی برای خودر ساینا در روز ششم شهریور در حد 103 میلیون تومان بوده است.

در اکوایران ببینید: رویای بر باد رفته خرید خودرو

رشد قیمتی

بررسی رشد هفتگی قیمت خودور در 7 ماه نشان می دهد بیشترین رشد قیمت تیبا صندوقدار در اول آبان رقم خورد و این خودرو رشد 18.18 درصدی داشت. اما بالاترین افت قیمت تیبا صندوقدار نیز در هفته اول آبان ماه و با افت 12.7 درصدی شکسته شد.    

روند هفتگی بیشترین رشد قیمت «تیبا دو معمولی» نیز نشان دهنده آن است که این خودرو اواخر شهریور ماه رشد 13.4 درصدی را ثبت کرده است. اما کمترین رشد قیمت هفتگی نیز برای این خودرو در هفته های پایانی آبان ماه و با افت 19.7 درصدی به دست آمده است.

 «ساینا» نیز در این مدت بیشترین رشد قیمت هفتگی را در 20 شهریور و با رشد 12.28 درصدی به دست آورد و این خودرو در نیمه آذر ماه نیز کمترین رشد قیمت هفتگی را تجربه کرد، این رقم برابر با 11.4 درصد بوده است.

 

تیبا هفتگی

 

تیبا هفتگی 2

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید