آمارهای سامانه کدال نشان داد

کدام خودرو رکوردار فروش در بهار شد؟ + نمودار

کدخبر: ۴۲۴۰۷۷
عنوان پرفروش ترین خودرو در بهار سال 1400 به چه خودرویی رسید؟
کدام خودرو رکوردار فروش در بهار شد؟ + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز ؛ بررسی آمارهای منتشره سامانه کدال نشان دهنده آن است که در میان محصولات تولیدی «سایپا»، «ایران خودرو» و «پارس خودرو» که تولید اکثر آنها در خرداد ماه متوقف شده است بیشترین رشد تولید و فروش به سه گروه «پژو» ، «دنا» و «سمند» اختصاص داشته و این سه گروه توانسته اند عنوان رکوارد فروش و تولید در بهار سال جاری را به خود اختصاص دهند.

 رصد وضعیت تولید این سه شرکت خودروساز نشان دهنده آن است که در بهار سال جاری خانواده پژو رکود بیشترین تولید و فروش را به خود اختصاص داده است. مجموع تولید این خانواده در مدت زمان مورد بررسی 67 هزار و 537 دستگاه بوده که از این تعداد 68 هزار و 938 دستگاه از تولیدات این گروه به فروش رسیده است. با توجه به پیشی گرفتن فروش نسبت تولید می توان گفت بخشی از فروش خانواده پژو از طریق محصولات موجود در انبارها صورت گرفته است.

براساس داده های کدال در مدت زمان مورد بررسی در مجموع 11 هزار و 849 دستگاه انواع «دنا» در کشور تولید شده که از این تعداد 9 هزار و 250 دستگاه از این خودرو به فروش رسیده است. دنا یکی از خودروهایی که در حال حاضر توانسته نظر خریداران خودرو را به خود جلب کند و در پیش فروش ها نیز تقاضای بالایی را به خود اختصاص داده است.

اما سومین محصول پرفروش و پرتیراژ در برگیرنده «خانواده سمند» می شود. براساس داده های اعلام شده در این مدت 9 هزار و 145 دستگاه سمند در کشور تولید شده که از این تعداد 8 هزار و 742 دستگاه به فروش رسیده است.

فروش

از تارا چه خبر؟

اما در میان داده های اعلام شده در سایت کدال نام «تارا» خودرو تازه وارد گروه ایران خودرو نیز به چه می خورد. دادهای اعلام شده حکایت از آن دارد که بهار سال جاری 595 دستگاه تارا تولید شده، اما فروش این خودرو تنها دو دستگاه بوده است. ظاهرا خریداران این خودرو باید مدتی منتظر باشند تا خودروهای تولید شده وارد بازار شوند. تارا قرار است با آپشن های مختلف در بازار عرضه شود.

پارس خودرو

براساس داده های اعلام شده از سوی کدال در بهار سال جاری مجموع تولید گروه Q200 (کوئیک) برابر با 17 هزار و 201 دستگاه بوده که از این تعداد 10هزار و 862 دستگاه به فروش رسیده است و مابقی سر انبار این شرکت در آورده است.

اما مجموع تولید گروه  ( S200ساینا)  نیز در این مدت برابر با 4 هزار و 468 دستگاه بوده که از این تعداد 3 هزار و 126 دستگاه به دست خریداران رسیده است.

مجموع تولید گروه برلیانس نیز در این مدت برابر با 215 دستگاه بوده که 616 دستگاه آن به فروش رسیده که این به معنی آن است که نزدیک به سه برابر تولید این خودرو فروخته شده است.

سایپا

در میان محصولات سایپا نیز تولید «وانت 151 » برابر با 6 هزار و 120 دستگاه بوده که از این تعداد 7 هزار و 439 دستگاه به فروش رسیده است. همچنین مجموع تولید «خانواده تیبا» که در سامانه کدال درج شده است در بهار سال جاری در مجموع 71 هزار و 679 دستگاه از این خانواده تولید شده که از این تعداد 68 هزار و 122 دستگاه به فروش رسیده است. اما وضعیت «شاهین» خودور تازه وارد سایپا چه خبر؟ داده های اعلام شده حکایت از آن دارد که در مدت زمان مورد بررسی در مجموع 3 هزار و 870 دستگاه شاهین در گروه سایپا تولید شده که از این تعداد 3 هزار و 819 دستگاه از این خودرو به فروش رسیده است.

ایران خودرو

 اما در گروه ایران خودرو که بالاترین میزان فروش و تولید در این گروه به ثبت رسیده می رسیم. براساس داده های اعلام شده علاوه بر «خانواده پژو» و «گروه سمند» که رتبه اول و دوم فروش و تولید در بهار را به خود اختصاص داده بودند در بهار سال جاری در مجموع 11 هزار و 842 دستگاه دنا در این شرکت تولید شد که از این تعداد 9 هزار و 250 دستگاه بفروش رسیده است. از سوی دیگر مجموع تولید رانا نیز در این مدت برابر با 6 هزار و 992 دستگاه بوده که هزار و 315 دستگاه از آن در بازار عرضه شده و هایما خودرویی که تولید آن متوقف شده بود نیز در بهار سال جاری شاهد بازگشت این خودرو به خطوط تولید ایران خودرو بودیم  و در مجموع هزار و 119 دستگاه از این خودرو دراین مدت تولید و هزار و 289 دستگاه از آن به فروش رسیده است.

تولید

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید