رصد بازار خودروهای داخلی؛

افت قیمت در کمین بازار خودرو + جدول

کدخبر: ۴۲۴۰۴۰
اقتصادنیوز: ارزیابی بازار محصولات پرطرفدار سایپا نشان می‌دهد که امروز 14 تیر 1400 در دومین روز تعطیلی نمایشگاه‌های خودرو، بازار برخلاف روز گذشته بدون تغییر عرضه شدند.
افت قیمت در کمین بازار خودرو + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ تعطیلی واحدهای صنفی از جمله نمایشگاه‌های خودرو از یک سو و کاهشی شدن نرخ دلار از سوی دیگر از جمله دلایلی است که فعالان بازار خودرو نزولی شدن بازار را به آن نسبت می دهند.  

این عوامل در حالی از سوی فعالان بازار خودرو به عنوان دلایل ایجاد ثبات در بازار یاد می شود که  در ماههای اخیر و با توجه به توقع انتظاری که برای «اعلام نتایج مذاکرات هسته ای» و «تعیین کابینه دولت سیزدهم» در بازار خودرو به وجود آمده بازار دوران انتظار را سپری می کرد و این امر موجب شده بود تا با کوچکترین حرکتی قیمت در بازار خودرو تغییر موضع دهد. اما در شرایط کنونی آنچه بیش از سایر عوامل می تواند بازار خودرو را تحت تاثیر قرار دهد به موضوع تعطیلی نمایشگاههای خودرو مربوط می شود. تعطیلی که معلوم نیست چه زمان به پایان رسد، به گفته فعالان بازار خودرو احتمالا طی 10 رو تا دو هفته آینده این روند ادامه خواهد داشت. فعالان بازار خودرو معتقد در صورت تداوم این روند شاهد کاهشی شدن بازار خودرو خواهیم بود.  

حال با این شرایط این سوال مطرح می شود که بازار پرطرفدارهای سایپا امروز با چه قیمتی بسته شده است؟

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییکR»، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان خانواده تیبا امروز «تیباصندوقدار» بدون در بازار 131 میلیون تومان قیمت گذاری شد. «کوییک معمولی» نیز امروز تغییر قیمت نداشت و در بازار 155 میلیون تومان قیمت خورد.

از سوی دیگر با ارزیابی بازار می توان گفت، «تیبا2» معمولی بدون نیز بدون تغییر امروز با قیمت 138میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد . همچنین «کوییکR» نیز امروز تغییر قیمتی در بازار نداشت و با قیمت آن به 160 میلیون تومان رسید.

از سوی دیگر با رصد بازار خودرو می توان گفت که براساس قیمت های جدید اعلامی از سوی شرکت های خودروساز قیمت شاهین نیز به 291 میلیون تومان رسید. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد.

سایپا 14

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید