رصد بازار خودروهای داخلی؛

فنر قیمت محصولات سایپا در رفت

کدخبر: ۴۲۲۷۲۴
اقتصادنیوز: امروز همزمان با تغییر کانال نرخ دلار و افزایش قیمت آن قیمت محصولات پرطرفدار سایپا نیز افزایش یک تا دو میلیون تومان را تجربه کردند.
فنر قیمت محصولات سایپا در رفت

به گزارش اقتصادنیوز ؛ رشد قیمت پرطرفدارهای سایپا در حالی امروز رقم خورد که طی دو هفته اخیر محصولات این شرکت یا بدون تغییر در بازار عرضه شدند و یا این تغییر تنها شامل یک خودرو می شد. اما امروز و از میان پرطرفدارهای این شرکت «کوییک R»، «تیبا 2» معمولی و «ساینا» در بازار  افزایش قیمت داشته اند.

علاوه بر ریز نوسان های نرخ دلار که امروز به رشد قیمت خودروهای داخلی منجر شد. توقع انتظاری که در این خصوص می توان به انتظار برای اعلام نتایج مذاکرات و تعیین کابینه اشاره کرد نیز بر  افزایشی شدن بازار خودرو اثرگذار بوده است.  به گفته فعالان بازار این عوامل موجب شده تا این روزها سایپایی ها از لاک خود خارج شوند و رشد قیمت را تجربه کنند. از سوی دیگر با وجود عدم تغییر قیمت ها، بازار این روزها سکوت و کور است و معامله در حد بسیار اندک صورت می گیرد.

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییکR»، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان خانواده تیبا امروز «تیبا2» معمولی با رشد قیمت دو میلیون تومانی در بازار 138 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

اما با ارزیابی بازار می توان گفت، «تیباصندوقدار» بدون تغییر امروز با قیمت 129میلیون تومان در بازار عرضه شد.

  «کوییکR» نیز امروز رشدی یک میلیونی در بازار داشت و قیمت آن به 160 میلیون رسید.   «کوییک معمولی» اما بدون تغییر و با قیمت 153 میلیون تومان در بازار عرضه شدند.

از سوی دیگر با رصد بازار خودرو می توان گفت که براساس قیمت های جدید اعلامی از سوی شرکت های خودروساز قیمت شاهین نیز به 291 میلیون تومان رسید. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد.

سایپا 8

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک