رصد بازار خودروهای داخلی؛

تاثیر اخبار مثبت دیپلماتیک بر قیمت خودرو + جدول

کدخبر: ۴۴۷۱۰۸
خودروهای پرتیراژ سایپا امروز 21 مهر1400 با چه قیمتی در بازار عرضه شدند؟
تاثیر اخبار مثبت دیپلماتیک بر قیمت خودرو + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان پرتیراژهای سایپا امروز دو خودرو «شاهین» و «تیبا2» معمولی با افت دو میلیون تومانی قیمت در بازار عرضه شدند و «کوییک معمولی» هم افتی یک میلیونی در بازار داشت.

افت قیمت در بازار خودرو از ابتدای هفته جاری رقم خودرو و با نزدیک شدن به آخرین روز هفته شاهد تداوم این افت قیمت در بازار هستیم.

نوسان رو به پایین نرخ دلار که از اواخر هفته گذشته در بازار شکل گرفت عمده دلیلی است که موجب شد تا بازار خودرو شکل نزولی به خود گیرد، در کنار این عامل پالس مثبت به از سرگیری مذاکرات وین از یک سو و بهبود روند روابط ایران و عربستان نیز بر آرامش در بازار خودرو تاثیر داشته،  بطوریکه این روند موجب شد تا امروز بازارخودرو روندی آرام را در پیش بگیرد.  

به گفته فعالان عوامل مذکور موجب شده تا بازار خودرو شکل انتظاری به خود گیرد و وارد خرید و فروشی در بازار صورت نگیرد.   

وضعیت محصولات سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییک R »، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

براساس ارزیابی صورت گرفته «شاهین» امروز در بازار افتی دو میلیونی را تجربه کرد، این خودرو طی روزهای گذشته با ریزش شدید قیمت روبرو بود و قیمت آن امروز با افت دومیلیون تومانی در بازار به 328 میلیون تومان رسید.

اما در میان محصولات سایپا امروز «تیبا 2» معمولی نیز افتی 2 میلیونی را تجربه کرد و با این شرایط قیمت «تیبا 2» معمولی به 158 میلیون تومان رسید. در میان محصولات سایپا «کوییک معمولی» نیز با افت یک میلیونی قیمت امروز در بازار به 170 میلیون تومان رسید.

اما با توجه به ارزیابی صورت گرفته سایر محصولات سایپا امروز بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شدند. براین اساس «کوییکR» امروز در بازار با قیمت 172 میلیون تومان قیمت گذاری شد.    

اما در میان محصولات سایپا امروز قیمت «تیبا صندوقدار»  امروز بدون تغییر قیمت در بازار به 146 میلیون تومان در بازار عرضه شد و «ساینا» نیز بدون تغییر در بازار 157 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

سایپا 21

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید