رصد بازار خودروهای داخلی؛

حرکت خلاف پیش بینی بازار خودرو+ جدول

کدخبر: ۵۱۸۹۷۶
اقتصادنیوز: هرچند بسیاری تصور می کردند با ابلاغ آیین نامه واردات خودرو در هفته سپری شده بازار شکل کاهشی به خود خواهد گرفت، اما ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که این پیش بینی محقق نشد و بازار خودرو بیش از افت؛ رشد قیمت داشت.
حرکت خلاف پیش بینی بازار خودرو+ جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ فعالان بازار خودرو معتقدند نامشخص بودن روند واردات خودرو از جمله تعرفه خودروهای وارداتی یکی از دلایلی است که موجب شده تا برخلاف تصورات این هفته شاهد افت قیمت چندان در بازار خودرو نباشیم. نامشخص بودن وضعیت تعرفه واردات خودرو درحالی است که به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت تعرفه‌ها شناور خواهد بود و محدوده آن باز و بسته به اینکه خودرو چگونه فروخته خواهد شد متغیر خواهد بود. از سوی دیگر در هفته سپری شده نرخ دلار هم نوسان اندک داشت؛ از دلار هموار به عنوان عامل اثرگذار بر بازار خودرو یاد می کنند عاملی که این هفته نتوانست تاثیر چندانی در بازار خودرو داشته باشد.

علاوه بر دو عامل مذکور رکود خبری از مذاکرات برجام نیز بر کاهشی نشدن قیمت خودرو در بازار اثرگذار بوده است؛ در حال حاضر بازار خودرو مانند بسیاری از بازارهای دیگر در انتظار نتایج مذاکرات هستند و بی خبری نتایج این مذاکرات سردرگمی این بازار را به همراه داشت.  

نوسان قیمت در بازار

ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که در هفته سپری شده «شاهین»، «دنا پلاس توربو اتومات»، «کوییک R»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا 2 معمولی»، «ساینا»، «سمندLX  با موتور7EF» و «سورن پلاس» در بازار رشد یک تا سه میلیون تومانی در بازار داشته اند و سایر محصولات ارزیابی شده یا با افت قیمت در بازار عرضه شده اند و یا نسبت به هفته گذشته تغییر قیمتی نداشته اند.

قیمت کوییک در بازار خودرو

ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که این هفته «کوییک R» با رشد 2.5 میلیون تومان در بازار عرضه شدند. با این شرایط «کوییکR» در بازار 206 میلیون تومان قیمت گذاری شد و  «کوییک معمولی» هم در بازار افتی یک میلیونی داشت و 198 میلیون تومان قیمت خورد.  اما «شاهین» این هفته رشد قیمت در بازار داشت و 364 میلیون تومان دست به دست شد و رشدی یک میلیونی را نسبت به هفته گذشته ثبت کرد.

شاهین 11

 قیمت تیبا در بازار خودرو

از سوی دیگر رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است این هفته «تیبا صندوقدار» در بازار 199 میلیونی شد و رشد یک میلیونی قیمت را ثبت کرد، «تیبا 2 معمولی» هم رشد دو میلیونی در بازار 204 میلیون تومان دست به دست شد. «ساینا» دیگر محصول گروه خودروسازی سایپا این هفته با رشد سه میلیونی در بازار 203 میلیون تومان به فروش رفت.

تیبا 11

قیمت محصولات پژو در بازار

اما وضعیت 207ها در هفته ای که گذشت چگونه بود؟ ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که در این هفته خانواده 207 با افت یک میلیونی قیمت در بازار عرضه شدند با این شرایط «پژو 207 دنده ای» در بازار تغییر 391 میلیون تومان از سوی فعالان بازار قیمت داده شد و و «پژو 207 سقف شیشه ای» هم در بازار 401 میلیون تومان قیمت خورد.

207 11

قیمت خانواده سمند در بازار

اما خانواده سمند این هفته با رشد و ثبات قیمت در بازار عرضه شدند. براساس ارزیابی بازار «سمندLX» در بازار بدون تغییر 305 میلیون تومان قیمت خورد، «سمند LX با موتور EF7» هم این هفته رشد 3 میلیونی قیمت را ثبت کرد و 346 میلیون تومان در بازار دست به دست شد، «سمند سورن پلاس» هم این هفته رشد یک میلیونی داشت و در بازار 336 میلیون قیمت خورد.

سمند 11

قیمت سایر پرطرفدارها

در میان سایر خودروهای پرطرفدار بازار هم «دنا پلاس توربو اتومات» این هفته با رشد یک میلیونی در بازار 506 میلیون تومان دست به دست شد. «دنا معمولی» هم افت قیمت داشت و در بازار 391 میلیون تومان قیمت گذاری شد. «رانا پلاس» یکی دیگر از خودروهای پرطرفدار بازار نیز این هفته بدون تغییر در بازار 300 میلیون تومان دست به دست شد.

رانا 11

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید