بازار خودرو وارد فاز انتظار شد!

خودرو در لاک دفاعی/سرگردانی گسترده در بازار خودرو

کدخبر: ۵۱۹۵۸۰
اقتصادنیوز: رصد بازار پرتیراژهای ایران خودرو از ثبات قیمت غالب ایران خودرویی ها در بازار حکایت دارد.
خودرو در لاک دفاعی/سرگردانی گسترده در بازار خودرو

به گزارش اقتصادنیوز ،  نگاهی به جدول قیمتی پرتیراژهای ایران خودرو نشان دهنده آن است که تنها چهار ایران خودرویی امروز در بازار تغییر قیمت داشتند و سایر محصولات این شرکت بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند.

براساس ارزیابی های صورت گرفته «سمند LX با موتورEF7 »، «سمند سورن پلاس»، «پژو 207 دنده‌ای» و «پژو 207 سقف شیشه ای» تنها خودروهایی بودند که هم افت و رشد قیمت در بازار داشته اند.

برخی فعالان بازار خودرو معتقدند که دلیل خاصی برای این نوسان قیمت در بازار وجود ندارد و بازار خودرو این روزها بدون توجه عوامل خارجی در بازار قیمت گذاری می شود. هرچند برخی فعالان این بازار عوامل خارجی را بر تغییر قیمت خودرو بی تاثیر می دانند، اما در مقابل برخی دیگر بر این نکته تاکید می کنند که نوسان نرخ دلار از یک سو و انتظار برای ورود خودروهای ورداتی موجب شده تا بازار خودرو وارد فاز انتظار شود و به نوعی به لاک خود فرو رود، عواملی که موجب شده تا بازار خودرو با کمترین نوسان در بازار قیمت گذاری شوند.

دینار بازار دلار را بهم ریخت/ سکه بالا رفت

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «پژو 207 سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF7 » و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان خانواده سمند امروز «سمند LX» در بازار بدون تغییر 305 میلیون تومان قیمت خورد، اما «سمند سورن پلاس» بدون تغییر  335 میلیون تومانی شد و «سمندLX با موتورEF7» هم با افت یک میلیونی در بازار 346 میلیون تومان دست به دست شد.

ارزیابی ها همچنین نشان دهنده آن است که «دنا پلاس توربو اتومات» در بازار 507 میلیون تومان قیمت خورد تغییر قیمت نداشت. «دنا معمولی» هم بدون تغییر در بازار 392 میلیون تومان قیمت گذاری شد و «رانا پلاس» هم در بازار 302 میلیون دست به دست شد تغییر قیمت نداشت.

از سوی دیگر با توجه به ارزیابی بازار می توان گفت خانواده 207 امروز با افزایش یک میلیونی در بازار عرضه شدند، براساس ارزیابی بازار «پژو 207 دنده‌ای» در بازار امروز 392 میلیون قیمت خورد و افتی 2 میلیونی داشت و «پژو 207 سقف شیشه ای» هم در بازار 402 میلیون تومانی ماند.

ایران 13

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید