رشد قیمت سمند LX با وجود کیفیت پایین!

3 خودرو؛ رکوددار افزایش قیمت در نیمه نخست سال

کدخبر: ۵۲۱۹۱۷
اقتصادنیوز: رکورداران رشد قیمت خودرو و سایپا در نیمه نخست سال جاری چه خودروهایی بودند؟
3 خودرو؛ رکوددار افزایش قیمت در نیمه نخست سال

به گزارش اقتصادنیوز؛ ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که در نیمه اول سال 1401 بیشترین رشد قیمت از میان 14 محصول ارزیابی شده ایران خودرو و سایپا به محصولات ایران خودرو رسید و سه خودرو «سمندLX»، «سمند سورن پلاس» و «پژو 207 دنده ای» نیمه اول سال را بالاترین رشد قیمت به پایان رساندند.

رشد 11 درصدی قیمت خودرو سمندLX

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که در مدت زمان مورد بررسی «سمندLX» رشدی 31 میلیونی را تجربه کرد و قیمت آن از 274 میلیون در 14 فروردین به 305 میلیون تومان در نیمه شهریور رسید، افزایشی که از رشد 11.31 درصدی این خودرو در این مدت حکایت دارد.

رشد 31 میلیونی قیمت سمند در نیمه نخست سال جاری در حالی صورت گرفته که این خودرو درمیان خودروهای قرار دارد که تولید آنها به دلیل کیفیت پایین باید متوقف شود، اما با وجود خبر توقف تولید این خودرو رشد قیمت آن متوقف نشد و شاهد افزایش قیمت آن در بازار بودیم؛ بطوریکه در 6 ماه این خودرو رکورد رشد قیمت را به خود اختصاص داد.   

«سمند سورن پلاس» هم در این مدت رشدی 26 میلیونی را تجربه کرد و با افزایش 8.4 درصدی قیمت آن از 307 میلیون به 333 میلیون تومان رسید.

رشد 15 میلیونی قیمت پژو 207 طی شش ماه

از سوی دیگر «پژو 207 دنده ای» یکی از خودروهای پرطرفدار بازار هم در این مدت رشدی 15 میلیونی را تجربه کرد. پژو 207 دنده ای در ابتدای سال جاری در بازار 375 میلیون تومان دست به دست می شد، اما با گذشت 6 ماه و افزایش 4 درصدی قیمت در 390 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

شش ماه

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید