خبرهای خوش درباره حقوق بازنشستگان و یارانه نقدی /جدال بین کاندیدای پوششی و کاندیدای روکشی

کدخبر: ۴۱۸۰۶۲
مناظره دوم کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری 1400، جدال بین کاندیدای روکشی و پوششی و گاف محسن رضایی از جمله خبرهای انتخاباتی طی 24 ساعت گذشته بوده است. حقوق بازنشستگان و یارانه های نقدی هم همچنان از خبرهای مهم است که مخاطبان خاص خود را دارد.
خبرهای خوش درباره حقوق بازنشستگان و یارانه نقدی /جدال بین کاندیدای پوششی و کاندیدای روکشی

به گزارش اقتصادنیوز ، اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری که استارت آن از روز شنبه 15 خرداد در رسانه ملی  با موضوع اقتصادی زده شد، دیروز به ایستگاه دوم رسید و با موضوع فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برگزارشد.

مناظره‌ای که مانند مناظره اول حاشیه‌های زیادی داشت که متن را تحت‌الشعاع خود قرار داده‌ بود. شاید بتوان گفت مهم‌ترین نکته مناظره دوم، انتقاد همه کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۸خردادماه از نحوه برگزاری این‌گونه مناظره‌ها بود،‌ تاجایی که یکی از مناظره‌‌کنندگان نحوه برگزاری این مناظره را به برگزاری «مسابقه هفته» و دیگری آن را تست «ضریب هوش» توصیف کرد. نکته دیگری که در این مناظره جلب توجه می‌کرد، تلاش برخی نامزد‌ها برای ایجاد دوقطبی با نامزدی بود که به ظن آنها، نامزد اصلی این انتخابات است.

 زاکانی خطاب به همتی: شما کاندیدای روکشی هستید

در این مناظره ، علیرضا زاکانی خطاب به همتی گفت: آقای همتی اگر ما کاندیدای پوششی هستیم، شما کاندیدای روکشی هستید،  آمده‌اید روی هشت سال بلایی که سر مردم آوردید، روکش بکشید! او در بخش دیگری از سخنانش دولت روحانی را امنیتی‌ترین دولت تاریخ معرفی کرد.

گاف بزرگ محسن رضایی در مناظره دوم

محسن رضایی در دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری،خاطره‌ای از زمان جنگ تعریف کرد و در گافی بزرگ گفت : یاساشین آذربایجان.البته  این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ابتدای بخش دوم مناظره با اشاره به اشتباه لفظی خود  عذرخواهی کرد و چند مرتبه گفت یاشاسین اذربایجان.

گلایه محسن رضایی از سایت مرکز پژوهش‌های مجلس

 محسن رضایی با اشاره به اشتباه لفظی خود گفت: در زمان استراحت دیدم که مردم با اشتباه من شوخی کردند، حقیقتا شوخی شما باعث خوشحالی من می‌شود، البته بابت اشتباه لفظی که "یاشاسین" را "یاساشین" گفتم عذرخواهی می‌کنم، ولی خیلی من گله مندم از اینکه بلافاصله سایت مرکز پژوهش‌های مجلس این اشتباه را تیتر کرده است.

واکنش مرکز پژوهش‌های مجلس به گلایه محسن رضایی

حساب کاربری رسمی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در واکنش به به گلایه محسن رضایی در توییتر نوشت:« لحظاتی پیش توئیتی از این اکانت منتشر شد که خلاف قانون و اخلاق انتخاباتی بود. لازم به توضیح است، توئیت خطای ادمین در جا به جا گرفتن صفحه با صفحه شخصی بوده و مرکز پژوهش‌ها مطابق قانون ورودی به انتخابات نداشته و نخواهد داشت. بدین‌وسیله از نامزد محترم و هواداران ایشان نیز عذرخواهی می‌نماییم.»

دفتر رهبر انقلاب: مطلبی که درباره اصلح منتشر شده اعتبار ندارد

این روزها در سایه انتخابات فضای شایعه سازی هم داغ شده است. روز گذشته روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری  در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:مطلبی که درباره صالح و اصلح در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است اعتبار ندارد.

در این اطلاعیه آمده است:

درپی درج استفتائی از حضرت آیت الله خامنه‌ای در برخی صفحات رسانه‌های اجتماعی، روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری اعلام کرد: هر متنی که حاکی از نوعی ورود در انتخابات باشد از طرف دفتر مردود و بی اعتبار است. مطلبی نیز که اخیراً درباره صالح و اصلح عنوان شده است، اعتبار ندارد.

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی محقق شد

 متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی طرحی است که از هشت سال گذشته که تحت عنوان همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، با کش وقوس‌های فراوانی روبه‌رو شد و سرانجام در مرداد سال ۹۹ حقوق ماهانه آنها را در مرحله اول از ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش داد، حمایتی که برای دستیابی به هدف اصلی طرح یعنی ترمیم حقوق جامعه بازنشسته کشور باید تکمیل می‌شد و سرانجام پس از گذشت از هشت ماه در فروردین ۱۴۰۰ توانست حقوق بازنشستگان را به بیش از چهار میلیون تومان برساند.

براساس این متناسب‌سازی، بازنشستگان با ٣٠ سال سابقه از فروردین ١۴٠٠،  چهار میلیون و ۲۰۰ تا چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافت کرده و بازنشستگان با بیش از ٣٠ سال سابقه نیز باتوجه به سنوات بیش از این مبلغ و بازنشستگان کمتر از ٣٠ سال سابقه، کمتر از این میزان را(باتوجه به سنوات دریافت خواهند کرد.

یارانه خرداد ماه چه زمانی واریز می شود؟

یکصد و بیست و چهارمین مرحله یارانه نقدی مربوط به خرداد ماه سال جاری روز پنج شنبه  مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۲۰ راس ساعت ۲۴ پرداخت  خواهد شد .

یارانه پرداختی خرداد ماه( 1400 ) مانند سنوات گذشته به ازای هرنفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان  به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای تحت حمایت کمیته امدادامام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشوربه حساب سرپرستان محترم خانوارها واریزوقابل برداشت خواهد بود.

همچنین  براساس  مصوبه ستاد ملی کرونا واطلاع رسانی های قبلی انجام شده ، این ماه دوازدهمین قسط از اقساط تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی مرحله اول وام  کرونا از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات رادریافت کرده اند کسر خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید