مسیح مهاجری: رئیسی راهی غیر از احیای برجام و پیوستن به FATF ندارد!

کدخبر: ۴۳۵۵۰۷
مسیح مهاجری گفت: نکته مهم دیگر که رئیس جمهور جدید به آن تاکید دارد آن است که در دولت جدید مثل دولت مدعی تدبیر، اقتصاد کشور و معیشت مردم را به برجام، رفع تحریم و نگاه خارجی ها گره نخواهد زد بلکه اولویت استفاده از توان داخلی با هدف خنثی سازی تحریم است.
مسیح مهاجری: رئیسی راهی غیر از احیای برجام و پیوستن به FATF ندارد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جهان‌نیوز، آن چیز که در سابقه و منش امثال مهاجری به عنوان مرید هاشمی و حامی روحانی برداشت می شود درخواست از رئیسی برای ادامه راهی است که روحانی هشت سال پی گرفت و چیزی جز خسارت محض نصیب کشور نکرد.

مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی گفته است: «در جهان امروز بدون برخورداری از ابزار مبادلات بین‌المللی نمی‌توان به اهداف اقتصادی دست یافت. این، به معنای گره زدن امور کشور به بیرون نیست بلکه پذیرفتن اقتضائات تعامل با جهان برای پیشبرد اهداف کشور در جهت گذران شرافتمندانه زندگی و رفاه و آسایش مردم است. برای رسیدن به این هدف، کشور ما به رفع تحریم‌ها نیاز دارد.

شما آقای رئیس‌جمهور اگر برای رفع تحریم‌ها راهی غیر از احیاء برجام و پیوستن به FATF می‌شناسید، در پیمودن آن راه دریغ نکنید ولی اگر احساس می‌کنید به احیاء برجام و پیوستن به FATF نیاز است، از ملامت‌ها نترسید و برای انجام آن اقدام کنید».

وی در بخش دیگری نیز بیان کرده است: «روشن است که هیچ ایرانی شرافتمندی به کوتاه آمدن دولتمردان از اصول و آرمان‌ها در هیچ زمینه‌ای رضایت نمی‌دهد. نکته اینست که با حفظ آرمان‌ها و اصول می‌توان تحریم‌ها را رفع کرد و اقتصاد بحران‌زده کشور را سروسامان بخشید. به گردن این و آن انداختن مشکلات، راه به جائی نمی‌برد و مردم را قانع نمی‌کند. مردم، حل مشکلات را می‌خواهند و فقط به این شرط است که به کارائی دولت جدید اعتماد پیدا خواهند کرد».

در اکوایران ببینید:دولت رئیسی راه کره شمالی را نمی‌ رود

البته که آیت الله رئیسی از همان ابتدا همواره اعلام کرده است که ایران با اصل مذاکره مشکلی ندارد و تحریم‌ها علیه ملت ایران باید لغو گردد و از هر طرح دیپلماتیک که باعث انجام این امر شود استقبال می‌کند اما طبیعی است که این امر باید عزتمندانه انجام شود نه آنکه در اثر خوش خیالی در مقابل وعده‌های نسیه امتیازات نقد داده شود.

نکته مهم دیگر که رئیس جمهور جدید به آن تاکید دارد آن است که در دولت جدید مثل دولت مدعی تدبیر، اقتصاد کشور و معیشت مردم را به برجام، رفع تحریم و نگاه خارجی ها گره نخواهد زد بلکه اولویت استفاده از توان داخلی با هدف خنثی سازی تحریم است.

نمونه واکسن کرونا بهترین مثال روزها اخیر است. واکسن های وعده داده شده به ایران تا روزی که واکسن تولیدی ایران به مرحله تولید انبوه نرسید به صورت قطره چکانی به ایران صادر می‌شد اما بعد از آن ناگهان حجم واردات از صد هزار و دویست هزار دُز به ارقام میلیونی رسید.

سابقه و منش امثال مسیح مهاجری به عنوان حامی روحانی نشانی می دهد که این افراد از رئیسی درخواست دارند تا راهی که روحانی هشت سال پی گرفت و چیزی جز «خسارت محض» نصیب کشور نکرد را ادامه دهد! موضوعی که دقیقا مردم از دولت رئیسی انتظار دارند خلاف جهت روحانی برای حفظ منافع ملی حرکت کند.

در خیرخواهی(!) امثال مهاجری به عنوان یک چهره معمم، مرید هاشمی و حامی روحانی همین بس که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و در زمان احتمال بالای پیروزی آیت الله رئیسی گفته بود: «حضور یک فرد روحانی در مسند ریاست جمهوری به صلاح کشور نیست» و برای جایگاه روحانیت احساس نگرانی کرده بود!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید