رئیس سابق مجلس سکوت خود را می شکند؟

ترس جبهه پایداری از تحرکات سیاسی علی لاریجانی

کدخبر: ۴۵۵۷۶۵
این روزها حکم حضور علی لاریجانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تمدید شده و ممکن است همین باعث شده باشد تا جبهه پایداری حتی در همین حد هم از جایگاه او ‌نگران شده باشد.
ترس جبهه پایداری از تحرکات سیاسی علی لاریجانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه شرق، یک چهره نزدیک به رئیس سابق مجلس گفته لاریجانی حتما پاسخ نماینده عضو جبهه پایداری را خواهد داد. گویا لاریجانی حتی وقتی از متن به حاشیه سیاست هم برود، از ترکش جبهه پایداری مصون نمی‌ماند. جبهه پایداری که این روزها سهم و فضای خوبی از پارلمان را از آن خود کرده، تقابل با لاریجانی را همچنان ادامه می‌دهد. هفته گذشته بود که علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس بخش‌هایی از سخنان ابراهیم رئیسی در کتاب «روایت انتخاب دوازدهم» را که مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر کرده، خوانده و مدعی شده بود: «حجت‌الاسلام‌ رئیسی در ادامه به تخلفات مجلس و رئیس این قوه پرداخته و اظهار می‌کند آقای علی لاریجانی مرکز پژوهش‌های مجلس را مأمور کرده بود تا جزواتی علیه من و آقای قالیباف یعنی کاندیداهای انقلابی آماده کند و پخش می‌کردند». او ادامه داد: «هم‌زمان با اوج‌گیری فضای انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۹۶ و توجه خاص نامزدهای مخالف دولت، آقایان رئیسی و قالیباف، به نقد عملکرد دولت در زمینه یارانه‌ها و تأکید بر ضرورت افزایش یارانه نقدی برای سه دهک ضعیف، این امر با انتقاد شدید مقامات دولتی مواجه شد و مرکز پژوهش‌های مجلس رسما به نفع دولت آقای روحانی وارد عمل شد و دو گزارش درباره این موضوع منتشر کرد». خضریان با این ادعاها علی لاریجانی را در مقابل ابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف قرار داده و او را حامی حسن روحانی معرفی کرده است.

دردشان گرفته  است

مشخص بود ادعاهای خضریان با واکنش نزدیکان لاریجانی مواجه شود؛ عزت‌الله یوسفیان‌ملا، نماینده سابق مجلس که به علی لاریجانی نزدیک است در واکنش به ادعای خضریان در مأموریت به مرکز پژوهش‌ها برای تهیه جزوه علیه رئیسی و قالیباف، گفته اصلا چنین موضوعی صحت ندارد و لاریجانی همان زمان با آقای قالیباف میانه خوبی داشت و خضریان باید این ادعا را در مراجع قضائی ثابت کند. او ادامه داد: «یک مورد بگویند آقای لاریجانی کجا برای آقای روحانی تبلیغ کرده است. نطقی یا سخنرانی داشتند؟ برداشت ایشان که برداشت همه مردم نیست. یک جمله‌ای را که آقای لاریجانی برای آقای روحانی تبلیغ کرده است، بگویند». یوسفیان‌ملا افزود: «آنها تصور می‌کردند که علی لاریجانی از سیاست حذف شده است و زمانی که ایشان توسط مقام معظم رهبری به عضویت شورای عالی انقلاب درآمد، دردشان گرفته است. آقای لاریجانی آن‌قدر توجهی نداشتند که پس از کنار‌رفتن‌شان، مقام معظم رهبری سه مأموریت مهم به ایشان داد. یک مأموریت مهم قرار داد 25‌ساله ایران و چین بود که بعد از استعفایشان آن را به دولت سپردند، یکی عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و دیگر هم مشاور مقام معظم رهبری شدند. این افراد تصور نمی‌کردند که این اعتماد دوباره ایجاد شود و فکر می‌کردند که او دیگر تمام شده است».

از  لاریجانی  می‌ترسند

منصور حقیقت‌پور، مشاور عالی رئیس مجلس دهم نیز در‌این‌باره به مدارا گفته اگر ادعاهای این نماینده صحت داشته باشد، قطعا ابراهیم رئیسی در مقام قاضی‌القضات باید با آن برخورد می‌کرد و کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش‌های وقت مجلس را احضار می‌کرد پس چرا این کار را انجام نداده است؟ او ادامه داد: «کسانی که چنین ادعاهایی را مطرح می‌کنند، همان جریانی هستند که دائما اطلاعات غلط در رابطه با برخی مسئولان و شخصیت‌ها منتشر می‌کنند. یعنی در شرایطی که کشور نیازمند آرامش است، با این نوع فضاسازی‌ها سعی می‌کنند آرامش را از کشور بگیرند و تنش ایجاد کنند». حقیقت‌پور افزود: «چنین رفتاری ناشی از بد‌اخلاقی و بی‌اخلاقی است و دلیلی ندارد اگر کسی در مقطعی چنین حرفی هم زده باشد، این آقایان الان آن حرف را در صحن علنی مجلس بیان کنند. باید از شخص آقای لاریجانی در‌‌این‌باره سؤال شود؛ اما می‌دانم از پایه و اساس چنین ادعایی غلط است و به فرض اینکه صحت هم داشته باشد، زمان مناسبی برای طرح چنین سخنانی نیست». او گفت: «مرکز پژوهش‌های مجلس، سفارش نمایندگان و کمیسیون‌ها را از نظر پژوهشی، مطالعاتی و تحقیقاتی آماده می‌کند و مثلا اینکه فساد اقتصادی فلانی صحت دارد یا فلانی مأموریت تخریب کاندیدایی را به این مرکز داده، کار مرکز پژوهش‌ها نیست؛ بلکه وظیفه دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کشور است و ربطی به وظیفه ذاتی مرکز پژوهش‌ها ندارد. به همین دلیل این ادعا از پایه غلط است».

حقیقت‌پور همچنین به اقتصادنیوز گفته من در جریان این ماجرا نیستم و آقای لاریجانی حتما پاسخ خواهند داد. این تخریب‌ها نشانه بزرگی آقای لاریجانی است و خیلی‌ها از این بزرگی می‌ترسند. همچنان که از او ترسیدند در انتخابات شرکت کند و ایفای نقش کند. این روزها حکم حضور علی لاریجانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تمدید شده و ممکن است همین باعث شده باشد تا جبهه پایداری حتی در همین حد هم از جایگاه او ‌نگران شده باشد. باید دید لاریجانی همچنان سکوت پیشه می‌کند‌ یا در اولین فرصت جواب این ادعاها را  خواهد داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید