کدام گروه نقشه ترور اردوغان را کشید؟

کدخبر: ۴۵۹۶۵۶
یک کارشناس مسائل ترکیهبا اشاره به ترور اردوغان گفت: این احتمال وجود دارد که این برنامه ریزی برای این ترور از سوی پ ک ک و یا نفوذی‌های فتح‌الله گلن در سازمان امنیت ترکیه انجام شده باشد.
کدام گروه نقشه ترور اردوغان را کشید؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ضیاء یلماز، در مورد برخی از اظهارنظرها در فضای مجازی مبنی بر این‌که آنچه که به عنوان نقشه ترور  مطرح شده ممکن است اقدامی از سوی خود دولت ترکیه برای انحراف افکار عمومی این کشور از تحولات اخیر در این کشور از جمله سقوط ارزش لیر در برابر دلار باشد، گفت: بعید است که گروهی  که حاکمیت را در یک کشور در دست دارد اقدام به طرح ریزی چنین نقشه ای علیه خود کند تا از این طریق محبوبیتش افزایش پیدا کند.

وی این نوع اظهارات و تحلیل‌ها را نادرست عنوان کرد و گفت: اگر دولتی خود اقدام به چنین طراحی کند این باعث ایجاد لطمه به امنیت این کشور می‌شود و بعید است که دولت ترکیه چنین نقشه ای را  طراحی کرده باشد و بخواهد با چنین اقداماتی به نوعی امنیت در این کشور را دچار خدشه کند.

یلماز خاطر نشان کرد: وقتی کودتای ۲۰۱۶ نیز  در ترکیه رخ داد عده‌ای این موضوع را مطرح می‌کردند که این کودتا از سوی  دولت طراحی شده که از این طریق اردوغان مخالفان را قلع  و قمع کند در حالی که باید دانست هیچ حاکمیتی با مسائل امنیتی خود شوخی نمی‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این اتفاق می‌تواند زمینه‌سازی برای تسویه حساب هرچه بیشتر اردوغان با مخالفانش باشد، گفت: دولت اردوغان در حال حاضر نیز این کار را انجام می‌دهد و احتیاجی به چنین بهانه‌هایی ندارد. چنان که دیدیم که بعد از کودتای ۲۰۱۶ چه اقداماتی از سوی دولت اردوغان در این زمینه  صورت گرفت.

یلماز با بیان این‌که مقامات امنیتی ترکیه باید اعلام کنند که این بمب‌گذاری توسط چه کسانی صورت گرفته است، خاطر نشان کرد : در مورد این قضیه چندان در رسانه‌های ترکیه مانور داده نشده است و به نظر می‌رسد طراحی انجام شده قوی نبوده و بیشتر جنبه روانی داشته است.

این کارشناس مسائل ترکیه اظهار کرد: این احتمال وجود دارد که این برنامه ریزی برای این ترور از سوی پ ک ک و یا نفوذی‌های فتح‌الله گلن در سازمان امنیت ترکیه انجام شده باشد.

یک شبکه رسمی ترکیه روز شنبه از کشف یک بمب که قرار بود در محل سخنرانی اردوغان منفجر شود،‌ خبر داد.

بر اساس گزارش ینی شفق، تلاش برای ترور رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه خنثی شد.

منابع خبری ترکیه گزارش دادند، بمبی که قرار بود در محل سخنرانی اردوغان منفجر شود در «سرت» واقع در جنوب ترکیه کشف شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید