انفجار در شرق اوکراین/ یک نظامی کشته شد/ جنگ در دونباس شدت گرفت

کدخبر: ۴۷۷۳۲۴
رویترز از شنیده شدن صدای چند انفجار در شمال شهر دونتسک در شرق اوکراین خبر داد.
انفجار در شرق اوکراین/  یک نظامی کشته شد/ جنگ در دونباس شدت گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از یورونیوز، خبرگزاری رویترز حدود ساعت ۹:۳۰ به وقت اروپای مرکزی (۱۲ ظهر به وقت تهران) از شنیده شدن صدای چند انفجار در شمال شهر دونتسک در شرق اوکراین خبر داد.

 یک نظامی اوکراینی کشته شد

همچنین بنابر گزارش خبرگزاری فارس،  به دنبال بالا گرفتن تنش‌ها در شرق اوکراین میان ارتش این کشور و دو جمهوری خودخودخوانده لوهانسک و دونتسک، کی‌یف از کشته شدن یک نظامی اوکراینی در این منطقه خبر داد.

در حالی که ادعاهای مقام‌های آمریکایی و غربی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین همچنان ادامه دارد، مقام‌های ارتش کی‌یف ادعا کردند که تنش‌ها و درگیری‌ها در منطقه شرقی دونباس به کشته شدن یک نظامی اوکراینی منجر شده است.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: «در حالی که نگرانی‌ها درباره تدارک روسیه برای حمله بیشتر شده است، ارتش اوکراین اعلام کرد که یک سرباز اوکراینی روز شنبه (امروز) در درگیری با شورشیان مورد حمایت مسکو در منطقه شرقی جدایی‌طلب این کشور کشته شد».

این خبر در حالی منتشر شده که فرماندهی نظامی مشترک شرق اوکراین در بیانیه‌ای از مرگ یک نظامی این کشور در منطقه دونباس خبر داد و تصریح کرد: «در نتیجه یک حمله، سرباز اوکراینی زخمی مرگبار و کشنده برداشت».

منطقه دونباس که شامل استان‌های لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین است، از سال ۲۰۱۴ و سرنگونی دولت وقت این کشور دچار تنش بوده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید