جزئیات انفجارهای شدید در شرق اوکراین

کدخبر: ۴۷۷۹۰۳
رسانه‌های روسیه از شنیده شدن صدای انفجار در اطراف منطقه خودمختار لوهانسک در شرق اوکراین خبر دادند.
جزئیات انفجارهای شدید در شرق اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رسانه‌های روسی و بین‌المللی از انفجارهای شدید در دو منطقه خودمختار لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین خبر می‌دهند.

رسانه‌های روسیه از شنیده شدن صدای انفجار در اطراف منطقه خودمختار لوهانسک در شرق اوکراین خبر دادند.

خبرنگار شبکه الجزیره نیز از انفجارهای شدید در مناطق شمالی و غربی منطقه خودمختار دونتسک در شرق اوکراین خبر داد. ارتش اوکراین نیز مدعی شده که چهار نظامی این کشور در نتیجه گلوله باران‌هایی که از سوی افراد مسلح در دونباس روی داده،‌ مجروح شدند.

پیشتر نیروهای مسلح روسیه نیز گزارش داده بودند که به سمت یک «گروه خرابکار و شناسایی اوکراینی» که قصد ورود غیرقانونی به روسیه را داشتند، آتش گشوده‌ و پنج نظامی را کشته و خودروهای آن‌ها را منهدم کرده‌اند.

در بیانیه‌ای که امروز (دوشنبه) صادر شد، فرماندهان ارتش روسیه اعلام کردند: یگانی از منطقه نظامی جنوب به همراه یک گشت مرزی سرویس امنیت فدرال روسیه، از تجاوز یک گروه خرابکار و شناسایی به مرزهای دولتی روسیه از خاک اوکراین جلوگیری کردند.

آن‌ها گزارش دادند که در جریان این درگیری پنج سرباز اوکراینی کشته شدند و هیچ یک از نظامیان روسی آسیبی ندیدند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در جریان این تجاوز، دو خودروی جنگی متعلق به نیروهای مسلح کی‌یف در تلاش برای نجات خرابکاران وارد خاک روسیه شدند که هر دو منهدم گشتند.

ارتش اوکراین در واکنش، ادعای مطرح شده از سوی روسیه در خصوص این تهاجم را رد کرده است. این حادثه در بحبوحه گزارش‌ها از افزایش درگیری‌ها بین دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوهانسک در منطقه دونباس و نیروهای ارتش کی‌یف در روزهای اخیر رخ می‌دهد و هر دو طرف یکدیگر را به گلوله‌باران سنگین متهم می‌کنند. مقامات این دو جمهوری خودخوانده طرفدار روسیه روز جمعه ادعا کردند که اطلاعاتی در اختیار دارند مبنی بر اینکه کی‌یف آماده است دستور حمله‌ای را با هدف بازپس‌گیری مناطق جدایی‌طلب صادر کند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه خواستار یک راه‌حل دیپلماتیک برای وضعیت پرتنش شده است. وی در این خصوص گفت: تنها کاری که کی‌یف باید انجام دهد این است که با نمایندگان دونباس بر سر میز مذاکره بنشیند و بر سر اقدامات سیاسی، نظامی، اقتصادی و بشردوستانه برای پایان دادن به این درگیری توافق کند. هر چه زودتر این اتفاق بیفتد، بهتر است.

اوایل ماه میلادی جاری واشنگتن گفت که معتقد است روسیه در تلاش است تا یک حادثه "پرچم دروغین" را ترتیب دهد تا بهانه‌ای برای حمله به اوکراین ایجاد کند. کرملین به طور مداوم این اتهامات را رد کرده و سخنگوی آن، دیمیتری پسکوف گزارش‌های اطلاعاتی منتشر شده توسط ایالات متحده را به عنوان "جنون تبلیغاتی" محکوم کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید