کشف یک راز جدید درباره موجودات فرازمینی/ فضایی ها استراق سمع می کنند؟

کدخبر: ۵۲۲۹۶۲
اقتصادنیوز: موجودات باکتری مانند فسیل شده در پنج ابر خوشه‌ای دورتر، ما را به این پاسخ می‌رساند که موجودات بیگانه وجود دارند.
کشف یک راز جدید درباره موجودات  فرازمینی/ فضایی ها استراق سمع می کنند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، آیا موجودات فرازمینی وجود دارند؟ پاسخ این سوال، به احتمال قریب به یقین مثبت است.

کیهان بسیار وسیع و گسترده و قدیمی است و گوشه‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم، گوشه خاص و ویژه‌ای نیست. اگر زندگی در این گوشه از کیهان وجود دارد، احتمالا در بخش‌های دیگری از کیهان نیز وجود داشته باشد.

این یک فرضیه فوق‌العاده وسیع است که باید آن را در نظر داشت. تنها یک نمونه از موجودات باکتری مانند فسیل شده در پنج ابر خوشه‌ای دورتر، ما را به این پاسخ می‌رساند که :«بله، موجودات بیگانه وجود دارند!»

فقط مانده که بتوانیم به نحوی آنها را پیدا کنیم.

استراق‌سمع موجودات فضایی

تا زمانی که بتوانیم دیرینه‌شناسان را به کهکشان‌های دیگر بفرستیم، بهترین راه در مسیر جستجو برای یافتن موجودات بیگانه این است که در خانه‌مان بنشینیم و به دنبال نشانه‌ها و شواهد علمی و تکنولوژیک باشیم.

موجودات بیگانه دقیقا چه هستند؟ صادقانه بگویم که ما هم نمی‌دانیم ولی می‌توانیم فرضیه‌های خوبی داشته باشیم.

به عنوان مثال وقتی از امواج رادیویی برای ارتباط برقرار کردن استفاده می‌کنیم، سیگنال‌هایی تولید می‌کنیم که بسیار متفاوت از انرژی طبیعی‌ای است که می‌توان از یک ستاره دریافت کرد.

منطقی است اگر فرض کنیم که موجودات بیگانه هم از همین روش برای ارتباطات خود بهره می‌برند؛ پس ما عمدتا به دنبال سیگنال‌های رادیویی غیرطبیعی‌ای از نقاط ثابت دورتر در فضا هستیم.

آیا موجودات فضایی در این نزدیکی هستند؟

احتمالا نه، به همان دلیل که کیهان بسیار قدیمی و وسیع است. در نتیجه به تکنولوژی به مراتب فراتری از تکنولوژی زمینی نیاز است تا بتوان به منابع بیشتری، فراتر از کل منظومه شمسی دست پیدا کنیم.

SETI را می‌توان از داخل کره زمین با شناسایی امواج رادیویی، نوری و گرانشی انجام داد. با همین تکنولوژی می‌توان پیغام‌هایی را بین تمدن‌ها رد و بدل کرد. به جز گردشگری، دلیل دیگری برای سفر کردن وجود ندارد.

اما آیا ما باید به بررسی موارد بپردازیم؟ قطعا. حتی اگر ما موجودات بیگانه را پیدا نکنیم، با این جستجوها می‌توانیم موارد بسیار زیادی را یاد بگیریم.

اولین چالش ما در این مسیر، تعیین اندازه منظومه شمسی است. سیاره نپتون با فاصله متوسط 30 AU یا واحد نجومی (هر یک AU معادل ۱۴۹۵۹۷۸۷۰۷۰۰ متر است) به دور خورشید می‌گردد. ابر اورت ممکن است تا صدهزار AU یا واحد نجومی از خورشید گسترده شود.

چالش بزرگ بعدی یکی از این مخفی‌کاری‌هاست (مورد خاصی از پارادوکس فرمی). اگر موجودات بیگانه اینجا هستند، بعید به نظر می‌رسد که تلاش چندانی برای سلام کردن به ما و ارتباط گرفتن با ما انسان‌ها انجام دهند.

شاید به این خاطر که آثار آنها بی روح است، حسگرهایشان غیرفعال است و تکنولوژی و فناوری آنها برای ما غیرقابل تشخیص است و یا اینکه آنها اینجا نیستد.. باید پاسخ این سوالات را یافت.

 

این معما در هسته دراماتیک بسیاری از فیلم‌ها دیده می‌شود ولی دست کم در این فیلم‌ها، می‌دانید که افراد بیگانه آنجا هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نفوذ خزنده رقبای واشنگتن در صنعا

      اقتصادنیوز: در شرایطی که تنش ها در دریای سرخ ادامه دارد، مقام های چین و روسیه با انصار الله دیدار داشتند؛ دیدارهایی که…

    کارگزاری مفید