مخالفت پارلمان اروپا با توقف مذاکرات برجامی

کدخبر: ۵۲۵۸۴۷
الدار مامدوف در توییت خود نوشت: حمایت بزرگی از جوزپ بورل برای ادامه دادن تلاش‌ها جهت حصول توافق وجود دارد.
مخالفت پارلمان اروپا با توقف مذاکرات برجامی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا مشاور سیاسی سوسیال دموکرات‌ها در پارلمان اروپا در توییتی از حمایت قاطع این پارلمان از ازسرگیری مذاکرات وین جهت احیای برجام خبر داد.

الدار مامدوف، مشاور سیاسی سوسیال دموکرات‌ها در کمیته پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه در توییتی نوشت: تلاش‌ها برای استفاده از اعتراضات ایران برای تعلیق مذاکرات برجامی امروز در پارلمان اروپا به طرز چشم‌گیری ناکام ماند.

وی در ادامه عنوان کرد که متمم تعلیق مذاکرات برجامی با ۴۶۹ رای مخالف و ۸۸ رای موافق شکست خورده است.

الدار مامدوف در انتهای توییت خود نوشت: حمایت بزرگی از جوزپ بورل برای ادامه دادن تلاش‌ها جهت حصول توافق وجود دارد.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه الجزیره عنوان کرد: انتظار داریم که مذاکرات هسته‌ای ایران از اواسط نوامبر آینده ازسرگرفته شود.

ایران نیز بارها اعلام کرده است که به یک توافق خوب و عادلانه تمایل دارد و این آمریکایی‌ها هستند که باید تصمیم بگیرند به تعهدات خود عمل کنند.

اگر آمریکایی‌ها به تعهدات خود عمل کنند، تحریم‌ها را بردارند و تضمین‌های لازم را به ایران بدهند تا با نقض برجام، به تعهدات خود پشت پا نزنند، دستیابی به توافق خوب امکان پذیر است.
طبق اظهارات مقامات ایرانی ؛ این توافق جدیدی نیست و همان برجام است،اگر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به تعهد خود عمل کنند فکر می‌کنم زمینه برای توافق خوب وجود دارد.

پارلمان اروپا روز گذشته هم‌چنین در قطعنامه‌ای خواستار تحقیقات درخصوص مرگ مهسا و اعمال تحریم علیه ایران شد که  سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ا ین قطعنامه را مداخله جویانه و متضمن پیشداوری های یک جانبه و بی پایه در قبال جمهوری اسلامی ایران دانست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید