واکنش هادی ساعی به عدم صدور ویزای تکواندوکاران!

کدخبر: ۵۲۹۰۵۳
اقتصادنیوز: هادی ساعی درباره عدم صدور روادید ملی‌پوشان تکواندو کشورمان برای حضور در مسابقات گرندپری منچستر گفت: همیشه شعار می‌دهند که ورزش باید جدا از سیاست باشد، اما باز هم مسائل سیاسی را در ورزش دخالت دادند.
واکنش هادی ساعی به عدم صدور ویزای تکواندوکاران!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، دولت انگلیس از صدور ویزای تکواندوکاران ایران جهت حضور در رقابت های  گرندپری منچستر خودداری کرد. در همین راستا هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو مدعی شد  که ایران اولین کشوری بود که برای دریافت روادید اقدام کرد اما با عدم همکاری دولت انگلیس مواجه شد.

مرگ دردناک ورزشکار ایرانی در ترکیه + عکس

هادی ساعی درباره عدم صدور روادید ملی‌پوشان تکواندو کشورمان برای حضور در مسابقات گرندپری منچستر اظهار داشت: همیشه شعار می‌دهند که ورزش باید جدا از سیاست باشد، اما باز هم مسائل سیاسی را در ورزش دخالت دادند و متأسفانه این اتفاق و عدم حضور در این مسابقات کار ما را برای کسب سهمیه المپیک پاریس سخت خواهد کرد. 

وی در مورد واکنش فدراسیون تکواندو به این اتفاق تصریح کرد: حتماً واکنش نشان خواهیم داد. پیش‌بینی این اتفاق و مشکلاتی که وجود خواهد داشت را می‌کردم و وقتی در شهریور ماه در گرندپری پاریس حضور پیدا کردم با رئیس فدراسیون جهانی و رئیس فدراسیون تکواندو انگلیس صحبت و درخواست کردم که زودتر دعوت‌نامه ما را ارسال کنند. در آن مقطع گفتند که هنوز دعوت‌نامه برای هیچ کشوری ارسال نشده است که توضیح دادم ما برای دریافت ویزا باید به کشور ثالث برویم و برای همین زودتر دعوت‌نامه ما را ارسال کنید. 

رئیس فدراسیون تکواندو تصریح کرد: بعد از درخواست ما، دکتر چو رئیس فدراسیون جهانی تکواندو خیلی همکاری و با رئیس فدراسیون تکواندو انگلیس صحبت کرد و فردای آن روز (17 شهریور ماه) دعوت‌نامه ما را ارسال کردند. اولین کشوری بودیم که دعوت‌نامه حضور در مسابقات را دریافت کردیم و بلافاصله نیز برای انجام کارهای دریافت ویزا به آنکارا رفتیم. برای دریافت ویزا سه هفته زمان لازم است که ما 40 روز زودتر این کار را انجام دادیم. از آن روز نیز بیش از 10، 12 ایمیل به فدراسیون جهانی و فدراسیون تکواندو انگلیس زدیم و حتی با وزارت امور خارجه هماهنگ کردیم که آنها نیز ورود کنند، اما متأسفانه همیشه این بازی‌های سیاسی به ورزش ما لطمه زده است. 

ساعی با اعلام اینکه این مشکل برای چند کشور دیگر نیز این اتفاق به وجود آمده است، گفت: علاوه بر ایران، چند کشور دیگر نیز این مشکل را داشتند و حتماً ما به این موضوع اعتراض و واکنش و نامه اعتراضی به فدراسیون جهانی و فدراسیون تکواندو انگلیس خواهیم زد. به شخصه در جامع بین‌المللی تلاش خواهم کرد تا این اتفاق دوباره تکرار نشود و میزبانی به کشورهایی تعلق گیرد که حداقل شرایط صدور ویزای مسابقات به این مهمی را تسهیل کنند، مسابقاتی که نتیجه آن در آینده زندگی ورزشی ورزشکاران خیلی تأثیرگذار است. 

وی در مورد اینکه فدراسیون چه اقداماتی انجام خواهد داد تا این اتفاق تبعات منفی روی عملکرد ملی‌پوشان در آستانه مسابقات جهانی نداشته باشد، گفت: بچه‌های ما حرفه‌ای هستند و قطعاً موقعیت را درک کرده و شرایط را می‌فهمند. گرندپری منچستر می‌توانست روی روند آمادگی بازیکنان ما برای مسابقات جهانی تأثیرگذار باشد، اما مطمئناً بچه‌ها درک خواهند کرد و دیدند که ما همه تلاش خود را کردیم. حتماً باید با این اتفاق انگیزه بچه‌ها بیشتر شود و تلاش بیشتری کنند تا این موضوع را در مسابقات جهانی مکزیک جبران کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید