مرگ دردناک ورزشکار ایرانی در ترکیه + عکس

کدخبر: ۵۲۹۰۲۱
یک ورزشکار ایرانی در رشته پاراگلایدر و اسپیدفلایر، بر اثر یک حادثه در ترکیه درگذشت.
مرگ دردناک ورزشکار ایرانی در ترکیه + عکس

به گزارش اقتصادنیوزر به نقل از ورزش سه ، سام فاتحی خلبان پاراگلایدر و اسپیدفلایر ایرانی، پس از نزدیک به ۱۵ سال فعالیت در ورزش‌های هوا نوردی و پروازی، بر اثر یک حادثه تلخ در ترکیه دار فانی را وداع گفت که اکنون جزئیاتی از مرگ دردناک این ورزشکار ایرانی مشخص شده است.

"او یکی از بهترین و با اخلاق‌ترین خلبان‌های پاراگلایدر و اسپیدفلایینگ در ایران... نه نه... یکی نه... او بهترین و دوست‌داشتنی‌ترین خلبان پاراگلایدر ایران بود..."

سام فاتحی

بعد از اینکه خبر تلخ درگذشت یکی از خلبان‌های پاراگلایدر ایرانی در ترکیه را شنیدیم، در جستجوی اطلاعات پیرامون این خبر تلخ، یکی از دوستان صمیمی سام فاتحی، خلبان پاراگلایدر ایرانی که دچار حادثه شده را پیدا کردیم و از او خواستیم در مورد سام صحبت کند و او پیش از هرچیز جملات بالا را بر زبان آورد.

ورزش‌های هوانوردی و پروازی در ایران با وجود جذابیت‌های بسیار زیاد اما آنچنان که باید و شاید در کشور فراگیر نشده اما مطابق تمام زمینه‌ها، نبوغ بالا و استعدادهای ویژه همیشه خودشان را با دنیا همراه می‌کنند.

سام فاتحی

سام فاتحی، خلبان پاراگلایدر و اسپیدفلایر ۳۴ ساله ایرانی که نزدیک به پانزده سال سابقه پرواز در تمامی زمینه‌های پروازی پاراگلایدر اعم از دونفره و مسافت را داشت، نخستین خلبان واقعی اسپیدفلایینگ در ایران محسوب می‌شد.

او به عنوان اولین خلبان پاراگلایدر ایرانی در رویداد بین‌المللی مالدیو پرواز کرد و چندین سال از پرواز‌هایش در فستیوال‌های نمایشی اولودنیز فتحیه در ترکیه می‌گذشت.

سام فاتحی

این خلبان پاراگلایدر که در بین سایر ورزشکاران این رشته از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بود، روز سه‌شنبه در حال پرواز با اسپیدفلای بر فراز منطقه اولودونیز در شرایطی که می‌خواست از برخورد با یک پروازکننده‌‌ی دیگر جلوگیری کند، مسیرش را به سمت دیگر تغییر می‌دهد و در لحظه‌ای که می‌خواهد از بین دو درخت عبور کند، درحالی که با سرعتی بالغ بر یکصد کیلومتر بر ساعت در حال پرواز بود، گوشواره اسپیدفلای‌‌اش به درخت گیر می‌کند و با همان سرعت به سمت یک تخته‌سنگ سرنگون می‌شود. برخورد شدید سام با این تخته سنگ با چنان شدتی رخ داد که او بلافاصله پس از این اتفاق از هوش رفت و با وجود انتقال سریع به بیمارستان، نزدیک به نیم ساعت بعد در اثر ضربه‌ مغزی درگذشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید