اتفاق عجیب در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا/ نماینده فوت‌شده بیش از ۸۵ درصد رأی آورد!

کدخبر: ۵۳۳۷۹۶
روز سه‌شنبه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا برگزار شد و «آنتونی دلوکا»، نماینده دموکرات مجلس ایالتی پنسیلوانا پیروز این انتخابات شد؛ نماینده‌ای که یک ماه پیش فوت کرده و اکنون بیش از ۸۵ درصد آرای این ایالت را کسب کرده است.
اتفاق عجیب در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا/ نماینده فوت‌شده  بیش از ۸۵ درصد رأی آورد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، بیش از ۸۵ درصد آرای ایالت پنسیلوانیا به فردی تعلق گرفت که یک ماه پیش از برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره فوت کرده است.

به نوشت گاردین، دلوکا یک ماه پیش ۹ اکتبر در سن ۸۵ سالگی فوت کرده، اما در زمان فوت این نماینده تغییر برگه رأی و یا معرفی یک نامزد جدید خیلی دیر شده بود، بنابراین نام او به عنوان نماینده حوزه ۳۲ قانون‌گذاری پنسیلوانیا باقی ماند.

 

دلوکا، از سال ۱۹۸۳ تا زمان مرگش نماینده این حوزه عمیقاً دموکرات بود. در این انتخابات هیچ نماینده جمهوری‌خواهی نتوانست در رقابت با او آرای این حوزه را کسب کند و تنها رقیبش «کوئونیا لیوینگستو»، نماینده «حزب سبز» بود که تنها ۱۴ درصد آرا را کسب کرده است.

 

کمیته کارزار انتخاباتی دموکراتهایِ پارلمان پنسیلوانیا اعلام کرده برای انتخاب جانشین دلوکا و پرکردن صندلی او، «انتخابات ویژه» ای برگزار خواهد کرد و زمان این انتخابات اعلام خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید