شمخانی به روسیه می رود

کدخبر: ۵۵۳۱۵۶
دبیر شورای عالی امنیتی ملی جمهوری اسلامی ایران تا چند روز آینده به روسیه سفر می‌کند.
شمخانی به روسیه می رود

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان اعلام کرد که دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران برای رایزنی درباره تحولات افغانستان به روسیه می‌رود.

ضمیر کابولوف نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان با خبرگزاری «اسپوتنیک» مصاحبه کرده و در آن گفته که دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران به روسیه سفر می‌کند تا با مقام‌های مسکو درباره افغانستان رایزنی کند.

ضمیر کابولوف نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان گفته که دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران هفته آینده به روسیه سفر می‌کند. این مقام روس در مصاحبه روز شنبه (امروز) با خبرگزاری «اسپوتنیک»، گفته است: «بله او (علی شمخانی) دارد (به روسیه) می‌آید».

به گفته نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان، دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در نشست چند جانبه با موضوع افغانستان به میزبانی روسیه شرکت خواهد کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک از این مقام روسیه سوال کرد که آیا برنامه‌ای برای صحبت درباره حمله پهپادی ناموفق اخیر به تاسیسات وزارت دفاع ایران در اصفهان وجود دارد؟

ضمیر کابولوف نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در امور افغانستان در پاسخ به این پرسش اعلام کرد که طبق اطلاعات او، این موضوع «در دستورکار قرار ندارد».

به نوشته اسپوتنیک، آخرین باری که نشست مقام‌های ارشد امنیتی روسیه، ایران، هند، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان با موضوع افغانستان برگزار شد، به ماه می 2022 برمی‌گردد که تاجیکستان میزبان آن بود.

اظهارات نماینده ویژه مسکو در امور افغانستان درباره سفر علی شمخانی به روسیه در شرایطی انجام شد که او چند ماه قبل در تهران میزبان همتای روس خود بود.

هجدهم آبان ماه «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه در تهران با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. شمخانی در این دیدار با اشاره به شرایط منطقه‌ای و جهانی، راه برون رفت از بحران‌ها و چالش‌های موجود را گفت‌وگو و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خواند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران با تبیین ابعاد جنگ ترکیبی نظام سلطه علیه ملت ایران و آثار تحریم‌های ظالمانه آمریکا تصریح کرد: گسترش همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای به ویژه با کشورهای همسایه در حوزه اقتصادی از اولویت‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

شمخانی با اشاره به بحران اوکراین گفت: ایران از هرگونه ابتکاری که منجر به آتش بس و صلح بین روسیه و اوکراین بر پایه گفت‌وگو انجام شود استقبال و حمایت کرده و آماده نقش آفرینی برای پایان جنگ است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید