سرخط مهمترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر؛

قطعنامه جدید آمریکا علیه ایران/ گروسی راهی تهران می شود

کدخبر: ۵۵۱۲۵۹
اقتصادنیوز در گزارش زیر مروری بر مهم ترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر کرده است.
 قطعنامه جدید آمریکا علیه ایران/ گروسی راهی تهران می شود

به گزارش اقتصادنیوز، ماجرای سفر رافائل گروسی به ایران، تصویب قطعنامه جدید آمریکا علیه ایران، گفتگوهای اصلاح طلبان با سران نظام و اظهارات معاون اول قوه قضائیه درباره اختلاس 92 هزار میلیاردی، از  خبرهای مهم روز گذشته بودند که در «بسته خبری اقتصادنیوز» آنها را می خوانید.

معمای سفر گروسی به تهران

در حالی که رافائل گروسی، مدعی شده است که در ماه فوریه، به ایران سفر خواهد کرد اما، روز گذشته محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه تعاملات با آژانس برقرار است، گفت: برنامه و رایزنی برای تنظیم سفر مدیرکل آژانس به ایران هم در دستور کار قرار دارد و در حال پیگیری آن هستیم.

همچنین روز گذشته گروسی مدعی شد که با این‌که هیچ‌کس برجام را «مرده» اعلام نکرده، اما هیچ تعهدی از آن دنبال نمی‌شود و... همه حد و مرزهایی که در برجام وجود داشته، تاکنون چندین بار نقض شده است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم درباره مذاکرات وین ادعا کرد:« برجام به دلیل این که ایرانی‌ها مرتبا از بازگشت دوجانبه به پایبندی به برجام رویگردان بوده‌اند، در دستور کار قرار ندارد.«

توقف دیدار اصلاح طلبان با سران نظام

در پی هفته های اخیر، اخبار زیادی درباره دیدار برخی از اصلاح طلبان با سران نظام از جمله علی شمخانی و محسنی اژه ای منتشر شده است که در این دیدارها اصلاح طلبان سعی در ارائه راهکارهایی برای برون رفت از وضعیت فعلی و اعتراضات گسترده در کشور بوده است. اما خبرهای جدید حاکی از آن است که این دیدار و گفتگوها برون رفتی نداشت و به بن بست رسیده است.

روز گذشته محمد اشرفی‌ اصفهانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره توقف گفتگوهای چهرهای سیاسی اصلاح طلب با سران نظام گفت: دوجلسه با شورای علنی امنیت ملی از ما دعوت کردند و دو هفته متوالی با آقای شمخانی صحبت کردیم.

وی افزود:« بنا بود اگر آقایان قبول کنند افرادی انتخاب شوند تا خدمت رهبری برسند و با ایشان هم ملاقات کنند تا مسائل روشن‌ترخدمت ایشان گفته شود اما تا به امروز خبری از این درخواست آقایان و ملاقاتی که قرار بو‌د همه اعضایی که دعوت شدند تا انتخاب شوند، نشد و جلسات گفت‌وگو هم ادامه پیدا نکرد.»

سعید شریعتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز با تاکید بر توقف گفتگوهای شخصیت‌های اصلاح‌طلب با سران نظام گفت:« طبق اخباری که من دارم، متاسفانه این گفت‌وگوها متوقف شد و گویا شنیدن حرف‌‌‌های اصلاح‌طلبان خوشایند برخی نبوده است. در حد همین حرف‌‌‌ها هم مانعی ایجاد شد تا این گفت‌وگوها تداوم پیدا نکند.»

تصویب قطعنامه جدید علیه ایران

از سوی دیگر، دستگیری 12 تیم تروریستی متصل به اسرائیل،تحریم‌های جدید ایران علیه اتحادیه اروپا و انگلیس، تصویب  قطعنامه جدید آمریکا علیه ایران، توضیحات معاون اول قوه قضائیه درباره اختلاس 92 هزار میلیاردی و دستگیری حسن فیروزی از دیگر خبرهای مهم روز گذشته است. 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید