هشدار نسبت به کلاهبرداری با ترفند واریز سود سهام عدالت

کدخبر: ۵۶۱۵۵۲
اقتصادنیوز: در آستانه واریز مرحله دوم سود سهام عدالت، برخی مجرمان سایبری با ترفندهای جدید از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.
هشدار نسبت به کلاهبرداری با ترفند واریز سود سهام عدالت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: در آستانه واریز مرحله دوم سود سهام عدالت برخی مجرمان سایبری با ترفندهای جدید و با ارسال پیامک و یا پیام در شبکه‌های اجتماعی با نام واریز سود سهام عدالت از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

یک مرزبان در سراوان حین ماموریت به شهادت رسید

پایگاه خبری پلیس گزارش داد، سرهنگ قدرت الوانی اظهار کرد: در پیام‌های جعلی که به تازگی منتشر شده، از مخاطبان درخواست می‌شود که برای دریافت سود سهام خود از طریق لینک آلوده اقدام کنند که سهامداران می‌بایست نسبت به این اقدام کلاهبردارانه آگاه باشند.

وی بیان کرد: مجرمان سایبری با طراحی پلتفرم مجرمانه در قالب استفاده از نام و نشان سامانه سهام عدالت و ارسال پیامک مبنی بر واریز مبالغ مختلف به حساب‌های مالی هموطنان مشروط به مراجعه لینک یا پیوند درج شده در پیامک گوشی تلفن همراه، فریب‌خوردگان را به صفحات جعلی پرداخت موسوم به فیشینگ هدایت می کنند.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی افزود: برای دریافت سود سهام عدالت نیاز به هیچ گونه پرداخت وجهی نیست و این سود به حساب‌هایی که قبلا توسط افراد اعلام شده واریز خواهد شد و هرگونه پیامک با سرشماره های شخصی که حاوی لینکی مبنی بر سود سهام عدالت باشد، کلاهبرداری است.

الوانی با اشاره به اینکه کاربران می توانند برای پیگیری موارد مربوط به سهام عدالت خود به سامانه الکترونیکی سهام عدالت به آدرس sahamedalat.ir مراجعه کنند؛ خاطرنشان کرد:  تمامی اطلاع‌رسانی در خصوص بهره‌مندی از خدمات دولتی از طریق شماره تلفن‌های پوششی صورت خواهد گرفت و هرگز با شماره سیمکارت شخصی پیامکی ارسال نمی‌شود.

وی از شهروندان خواست:  هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌ موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس‌فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند و در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با پلیس فتا در میان بگذارند.

سرهنگ سیدحسین حسینی، معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف ۵۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی خبر داد.

وی ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی استان به ۲ دستگاه تریلی مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر خودروها را متوقف کردند.

احتمال سفر تیم فنی آژانس به تهران در روزهای آینده

حسینی بیان کرد: ماموران در بازرسی از تریلی‌ها، ۵۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق  خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی کشف کردند.

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: در همین رابطه ۲ دستگاه خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر که به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

حسینی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق سوخت به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد؛ از شهروندان خواست که به منظور مشارکت در این امر هر گونه اخبار و اطلاعاتی از فعالیت قاچاقچیان دارند، از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

سرهنگ جواد بخشی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی نیز گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس مسافربی انواع کالای قاچاق به ارزش ۵۳۱ میلیون ریال ریال کشف کردند.

وی ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، هنگام کنترل مبادی ورودی شهرستان بیرجند به یک دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر خودرو را متوقف کردند.

بخشی افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی اتوبوس، انواع لوازم ورزشی و کالای پزشکی قاچاق کشف کردند که ارزش ریالی کالای مکشوفه توسط کارشناسان مربوطه بالغ بر ۵۳۱ میلیون ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی بیان کرد: ماموران در این رابطه یک متهم دستگیر که با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

بخشی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت‌های غیرقانونی، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سرهنگ احمدرضا کارگر، فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند نیز از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده در این شهرستان خبر داد و گفت: در این رابطه ۳۹ متهم دستگیر شده است.

وی افزود: مأموران انتظامی شهرستان بیرجند به منظور پاکسازی نقاط آلوده و مقابله با خرده فروشان، معتادان موادمخدر و همچنین سارقان سابقه دار، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق آلوده و جرم‌ خیز را اجرایی کردند.

کارگر ادامه داد: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی نقاط آلوده را در شهرستان بیرجند را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی وارد پاتوق‌ها و مخفیگاه‌های متهمان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند بیان کرد: مأموران در بازرسی از محل‌هت تعداد ۳۹ نفر متهم دستگیرکردند که متهمان دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کارگر تصریح کرد: به منظور سالم سازی و پاکسازی مناطق آلوده و جلب رضایت عمومی مردم این طرح‌ها با جدیت در دستور کار پلیس شهرستان قرار دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید