بایدن رسما نامزد انتخابات 2024 آمریکا شد

کدخبر: ۵۶۹۵۲۸
جو بایدن، به طور رسمی نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را اعلام کرد.
بایدن رسما نامزد انتخابات 2024 آمریکا شد

به گزاش اقتصادنیوز به نقل از مهر، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از ماه‌ها اشاره تلویحی به نامزدی در انتخابات سال ۲۰۲۴، امروز(سه‌شنبه) به طور رسمی نامزدی خود را برای دومین دوره حضور در کاخ سفید، اعلام کرد.

سی ان ان گزارش داد، بایدن در یک ویدئو سه دقیقه‌ای با اشاره به اینکه «وظیفه او دفاع از دموکراسی آمریکا است»، گفت: وقتی چهار سال پیش برای انتخابات نامزد شدم، گفتم که برای روح آمریکا در نبرد هستیم. هنوز هم چنین است. پرسشی که حالا با آن روبه‌رو هستیم این است که آیا در سال‌های پیش رو، آزادی بیشتری خواهیم داشت یا کمتر؛ اینکه آیا از حقوق بیشتری بهره‌مند خواهیم شد یا کمتر.

این ویدئو حاوی تصاویری از شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ و یورش حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره این کشور و همچنین تصاویر اعتراض به تصمیم دیوان عالی آمریکا مبنی بر لغوقانون سقط جنین است.

بایدن در ۸۰ سالگی، مسن‌ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا است؛ موضوعی که دموکرات‌ها را دچار تردید کرده که آیا او می‌تواند برای آنها شانس بالای پیروزی در انتخابات را به ارمغان بیاورد یا خیر. با این حال، احتمالا رئیس جمهور کنونی آمریکا در رقابت انتخاباتی حزب خودی، با چالش جدی روبه‌رو نخواهد شد.

پیش‌تر ترامپ نیز نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا اعلام کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید