بایدن و معاونش چقدر حقوق می‌گیرند؟

کدخبر: ۵۶۸۴۱۱
رئیس جمهوری آمریکا و بانوی اول، سال گذشته میلادی در مجموع ۵۷۹ هزار و ۵۱۴ دلار و هریس و همسرش ۴۵۶ هزار و ۹۱۸ دلار درآمد داشتند.
بایدن و معاونش چقدر حقوق می‌گیرند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این اسناد نشان داد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و همسرش نرخ موثر مالیات بر درآمد فدرال ۲۳.۸ درصدی را پرداخت کرده‌اند. این ارقام در مقایسه با سال ۲۰۲۱ کمتر است، زمانی که بایدن‌ها پیش از شروع به کار، ۶۱۰ هزار و ۷۰۲ دلار با نرخ موثر مالیات بر درآمد فدرال ۲۴.۶ درصد، درآمد داشتند.

هیل گزارش داد، حقوق سالانه یک رئیس جمهور در ایالات متحده ۴۰۰ هزار دلار است که بیشتر درآمد بایدن را تشکیل می‌دهد. بانوی اول جیل بایدن هم به عنوان استاد در کالج اجتماعی ویرجینیای شمالی کار می‌کند و ۸۲ هزار و ۳۳۵ دلار درآمد داشت.

مالیات بر درآمد اظهارنامه مالیاتی بایدن و همسرش ۱۶۹ هزار و ۸۲۰ دلار در فدرال، ایالت دلاور و ایالت ویرجینیا بود. آنها ۱۳۷ هزار و ۶۵۸ دلار مالیات بر درآمد فدرال و ۲۹ هزار و ۲۳ دلار مالیات بر درآمد ایالت دلاور را می‌پردازند و بانوی اول ۳ هزار و ۱۳۹ دلار مالیات بر درآمد ویرجینیا به دلیل محل کارش پرداخت می‌کند.

بایدن‌ها هم‌چنین به ۲۰ خیریه متفاوت مبلغ ۲۰ هزار و ۱۸۰ دلار اهدا کردند که بیشترین کمک آن ۵۰۰۰ دلار هدیه به بنیاد بو بایدن بود و همان مبلغی است که سال گذشته به این موسسه خیریه دادند. این بنیاد که به نام پسر فقید بایدن نامگذاری شده، بر محافظت از کودکان در برابر تهدید به سوء استفاده تمرکز دارد.

کاخ سفید در بیانیه خود آورده است: با انتشار این درآمدها، بایدن در مجموع ۲۵ سال بازده مالیاتی را با مردم آمریکا به اشتراک گذاشته است. او یکبار دیگر به تعهدش درباره شفاف سازی با مردم آمریکا درباره امور مالی خود عمل کرد.

در این میان، براساس اعلام بازده مالیاتی که روز سه شنبه منتشر شد، درآمد سال ۲۰۲۲ کامالا هریس، معاون بایدن و همسرش "دو امهوف" ۴۵۶ هزار و ۹۱۸ دلار بود. این سند نشان می دهد که این زوج نرخ مالیات درآمد موثر فدرال ۲۰.۵ درصد و ۹۳ هزار و ۵۷۰ دلار مالیات درآمد فدرال را پرداخت کرده‌اند.

درآمد ترکیبی هریس و همسرش از ۲۰۲۱ زمانی به طرز چشمگیری کاهش یافت که آنها درآمد آنها یک میلیون و ۶۵۵ هزار و ۵۶۳ دلار بود و نرخ مالیات درآمد فدرال ۳۱.۶ درصدی پرداخت می‌کردند.

در آن زمان همسر هریس ۵۸۲ هزار و ۵۴۳ دلار بابت شغل وکالتش درآمد داشت اما وقتی کامالا هریس به عنوان معاون بایدن سوگند یاد کرد، شغلش را ترک کرد.

این زوج ۱۷ هزار و ۶۱۲ دلار در مالیات درآمد کالیفرنیا پرداخت کردند، امهوف در مالیات درآمد منطقه کلمبیا مبلغ ۹۶۹۷ دلار بابت تدریس در دانشگاه جورج تاون پرداخت کرد و هر دو در سال ۲۰۲۲ مبلغ ۲۳ هزار دلار به خیریه کمک کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید