کاخ سفید:جنگنده‌های سوخو-35، رادار و بالگردهای تهاجمی در لیست خرید ایران از روسیه

کدخبر: ۵۷۴۰۳۹
«جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: « ماه گذشته ایران اعلام کرد که در حال نهایی کردن قرارداد خرید جنگنده‌های سوخو-35 از روسیه است. ایران به دنبال خرید تجهیزات نظامی شامل بالگردهای تهاجمی، رادارها و هواپیمای آموزشی رزمی Yak130 است. »
کاخ سفید:جنگنده‌های سوخو-35، رادار و بالگردهای تهاجمی در لیست خرید ایران از روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،  «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه از توسعه همکاری نظامی ایران و آمریکا ابراز نگرانی کرد.

وی که در کنفرانس خبری کاخ سفید صحبت می کرد، گفت: «روسیه و ایران در حال توسعه همکاری دفاعی خود هستند. در حال حاضر تعاملات میان ایران و روسیه در زمینه فروش تسلیحات پیشرفته به ویژه پهپادهای پیشرفته‌تر ادامه دارد».

کربی گفت: «ایران به فروش این پهپادهای پیشرفته به روسیه ادامه داده و از آنها برای هدف قرار دادن نیروهای آمریکا در خاورمیانه نیز استفاده کرده است».

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت کاخ سفید گفت: «دلایل متعددی وجود دارد که باور کنیم روسیه از این پهپادها برای ادامه حملات خود علیه اهداف داخل اوکراین استفاده خواهد کرد».

وی ادامه داد: «در حال حاضر پشتیبانی به صورت دوطرفه در جریان است. ماه گذشته ایران اعلام کرد که در حال نهایی کردن قرارداد خرید جنگنده‌های سوخو-35 از روسیه است. ایران به دنبال خرید تجهیزات نظامی بیشتر از روسیه است که شامل بالگردهای تهاجمی، رادارها و هواپیمای آموزشی رزمی Yak130 است. در مجموع ایران به دنبال خرید تجهیزات نظامی به ارزش میلیاردها دلار از روسیه است».

کربی اضافه کرد: «این یک همکاری دفاعی همه جانبه بوده که برای اوکراین، منطقه و جامعه بین‌الملل زیان آور است».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید