چند درصد آمریکایی‌ها با سیاست دولتشان درباره درگیری‌های غزه مخوافقند.

کدخبر: ۶۰۴۹۶۶
اقتصادنیوز: یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد که بیش از نیمی از شهروندان آمریکا با سیاست دولت جو بایدن در مورد درگیری‌های غزه مخالفند.
چند درصد آمریکایی‌ها با سیاست دولتشان درباره درگیری‌های غزه مخوافقند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نتایج نظرسنجی تازه سی‌بی‌اس/یوگاو نشان می‌دهد که ۵۶ درصد از آمریکایی‌ها از سیاست جو بایدن، رییس‌جمهوری این کشور در مناقشه فلسطین ناراضی هستند.

یونان هم به تظاهرات علیه اسرائیل پیوست

بر اساس نتایج این نظرسنجی، شهروندان آمریکایی حامی احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه در این باره اختلاف داشتند. ۶۶ درصد از دموکرات‌ها از سیاست رئیس‌جمهوری آمریکا در این جنگ راضی هستند، اما ۷۲ درصد از جمهوری‌خواهان آن را تایید نمی‌کنند.

ادعای سی‌ان‌ان درباره زمان باز شدن گذرگاه رفحً

نظرات همچنین در مورد اینکه آیا ایالات متحده باید به اسرائیل کمک نظامی کند یا خیر، متفاوت است، به طوری که ۵۷ درصد از جمهوری‌خواهان از این ایده حمایت می‌کنند و ۵۳ درصد از دموکرات‌ها مخالف هستند. در همین حال، ۷۰ درصد از دموکرات‌ها از ارسال کمک‌های بشردوستانه برای فلسطینیان در نوار غزه حمایت می‌کنند، در حالی که تنها ۴۱ درصد از جمهوری‌خواهان حامی این امر هستند.

این نظرسنجی در بین ۱۸۷۸ بزرگسال ساکن ایالات متحده از ۱۶ تا ۱۹ اکتبر انجام شده و ضریب خطای آن ۲.۹ درصد است.

بایدن طی یک سخنرانی ملی در روز پنجشنبه گفت که روز جمعه از کنگره این کشور می‌خواهد تا به اسرائیل و اوکراین بودجه امنیتی فوری ارائه کند. رسانه‌ها گزارش دادند که بودجه اضافی آمریکا برای اسرائیل بالغ بر ۱۴ میلیارد دلار است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید