تونل‌های حماس؛ تله مرگ سربازان اسرائیلی/ یک مقام نظامی هشدار داد

کدخبر: ۶۰۷۵۶۲
اقتصادنیوز: یک ژنرال بازنشسته ارتش اسرائیل از تونل‌های حماس به عنوان «تله مرگ» یاد کرد و از نظامیان اسرائیل خواست از ورود به آن خودداری کنند.
تونل‌های حماس؛ تله مرگ سربازان اسرائیلی/  یک مقام نظامی هشدار داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، یک ژنرال بازنشسته ارتش اسرائیل امروز پنجشنبه گفت که اسرائیل «تحت هیچ شرایطی» نیروی زمینی وارد تونل‌های حماس در اطراف غزه و در داخل آن نخواهد کرد.

فوری/حمله سنگین حماس به تل‌آویو/ فرودگاه بن‌گوریون بمباران شد

یائیر گولان، معاون سابق رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، گفت شبکه تونلی گسترده حماس، در صورتی که نیروهای اسرائیل وارد آنها شوند برایشان در حکم «تله مرگ» خواهد بود.

بیانیه حماس علیه آمریکا/ نقشه‌ شوم آمریکایی‌ها، رویای آنهاست!

حماس از دو دهه پیش اقدام به ایجاد این شبکه تونلی زیرزمینی کرده تا بتواند کالاهای لازم را وارد این منطقه محاصره‌شده کند.

گولان در مصاحبه‌ای با رادیو ارتش اسرائیل گفت: «لحظه‌ای که به این تونل‌ها برسیم آنها به یک تله مرگ تبدیل خواهند شد. کار عاقلانه این است که وارد آنها شویم و مسدودشان کنیم یا اینکه دود به داخل آنها بفرستیم تا دشمن از آنها خارج شود و به آنها صدمه بزنیم.»

ارتش اسرائیل صبح روز پنجشنبه فیلمی را منتشر کرد که ظاهراً نظامیان اسرائیل را در حال نبرد خیابانی نشان می‌دهد. در این فیلم، تانک‌های اسرائیلی در حال شلیک در داخل مراکز شهری هستند و نظامیان اسرائیل نیز در حال تبادل آتش با نیروهای حماس هستند.

رسانه‌های اسرائیل مدعی شده‌اند نظامیان اسرائیلی در مکانی نامعلوم با یک یگان نیروهای ویژه حماس درگیر شده و هدف حملات خمپاره‌ای و توپخانه‌ای قرار گرفته‌اند. اسرائیل هنوز شمار تلفات خود در این درگیری‌ها را اعلام نکرده نکرده است.

برخی گزارش‌ها حاکی است «سلمان هبکا»، یکی از نظامیان بلندپایه اسرائیل در جریان درگیری‌ها در غزه کشته شده است.

با وجود این، یک سخنگوی ارتش اسرائیل روز پنجشنبه مدعی شد که عملیات زمینی اسرائیل در غزه طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش می‌رود.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: «سربازان اسرائیلی به سرنگون کردن خطوط دفاعی حماس در شمال غزه و تصرف مناطق مرکزی ادامه می‌دهند. ما طبق اهداف و برنامه‌هایی که برای خودمان مشخص کرده‌ایم پیش می‌رویم.»

«لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا، هم روز یکشنبه گفته بود حمله زمینی به غزه به دلیل تونل‌هایی که حماس ایجاد کرده بسیار سخت خواهد بود.

ساعاتی قبل‌تر، سرایا القدس –شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین- خبر داد که یک گروه از نیروهای پیاده ارتش اسرائیل را در شمال غرب غزه، در کمین خود گرفتار کرده است.

این جنبش فلسطینی خبر داد که این درگیری، منجر به کشته و زخمی شدن چند نظامی اسرائیلی شده است.

به گزارش خبرگزاری شهاب، گردانهای القسام –شاخه نظامی جنبش حماس- هم خبر داد که یک گروه از نظامیان اسرائیلی را در منطقه «جحر الدیک» در غزه، با آر.پی.جی هدف قرار داده‌اند.

شبکه المیادین لبنان، امروز در بیست‌وهفتمین روز عملیات طوفان‌الاقصی، به نقل از یک منبع آگاه در مقاومت فلسطین در غزه جدیدترین اوضاع میدانی و رویارویی زمینی مقاومت با سربازان اشغالگر که تاکنون موفقیت‌آمیز بوده را تشریح کرد.

این منبع آگاه مقاومت فلسطین افزود: «حرکت نیروهای اسرائیلی در شمال غزه، حکایت از تلاش‌های متعدد برای پیشروی در زمین در چند محور است. اشغالگران در حال پیشروی از سمت شهرک سدیروت هستند و سعی دارند بیت حانون را از ورودی جنوبی آن محاصره کنند و آن را از مناطق شمال نوار جدا کنند. جبهه زمینی در شمال غرب نوار غزه به شدت داغ است. اشغالگران همچنین تلاش دارند تا به سوی مناطق شمالی از اردوگاه "الشاطئ" در منطقه الکرامه پیشروی کنند».

وی افزود: اما ما تاکید می‌کنیم که مقاومت تا به این لحظه، مانع پیشروی نظامیان صهیونیست در تمامی محورها شده است. نیروهای اشغالگر تلاش کردند تا در امتداد جاده دریایی مشرف به اردوگاه الشاطئ پیشروی کرده‌اند زیرا سمت راست و عقب خود را ایمن کرده‌اند و به همین دلیل فرصت مانور در این بخش را دارند. مقاومت نیز از این نقشه و مانورهای اسرائیل آگاه شد و نیروهای خود را برای مقابله با نیروهای اشغالگر بسیج کرد. درگیری نیروهای مقاومت با سربازان اشغالگر در نزدیکی این جاده حیاتی، خسارات زیادی به اشغالگران وارد کرد». 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید