هشدار هواشناسی / کولاک برف و تندباد در راه این استان‌ها

کدخبر: ۶۳۰۵۰۷
از امشب تا دوشنبه ۷ اسفند شاهد بارش باران و برف، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما و کولاک برف خواهیم بود.
هشدار هواشناسی / کولاک برف و تندباد در راه این استان‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از فردا یکشنبه همزمان با ورود سامانه بارشی شاهد بارش باران و برف و کاهش دما در تهران خواهیم بود.

صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: از امشب تا دوشنبه ۷ اسفند شاهد بارش باران و برف، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما و کولاک برف خواهیم بود.

به گفته وی، این شرایط امشب استان‌های گیلان، غرب مازندران، نیمه شمالی فارس، ارتفاعات گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال خراسان رضوی و شمال ایلام را در بر می‌گیرد.

خبر مرتبط
خبر خوش هواشناسی برای ساکنان تهران/ منتظر بازگشت سرما باشید!

اقتصادنیوز: بر اساس اعلام اداره‌کل هواشناسی استان تهران از بارش باران و برف در تهران همچنین احتمال کولاک برف و کاهش دما تا ۱۲ درجه سانتیگراد خبر داد.

وی با بیان اینکه  فردا یکشنبه فعالیت سامانه بارشی گسترده‌تر می‌شود گفت: استان‌های قم، تهران، البرز، مازندران، گیلان، ارتفاعات گلستان، اصفهان، نیمه شرقی لرستان، شمال و شرق خوزستان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و بوشهر شاهد این بارش ها خواهند بود.

او می گوید: برای دوشنبه این شرایط در استان‌های قم، البرز، تهران، غرب مازندران، گیلان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رخ خواهد داد. مهم‌ترین اثرات مخاطره‌آمیز سامانه شامل «اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، یخ‌زدگی و لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی به‌سبب بارش برف، انسداد گردنه‌های مسیرهای برف‌گیر، کاهش دید، بهمن، کولاک برف، سیلابی شدن مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر و احتمال قطعی برق در نواحی روستایی در نقاط سردسیر و خسارت به سازه‌های موقت است.

 وی به پرهیز از سفرهای غیرضروری به‌ویژه در گردنه‌های برفگیر و مجهز بودن خودروها توصیه کرده است و گفت:   وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و استحکام سازه‌های موقت توصیه کرد.

او گفت: دستگاه‌های اجرایی و امدادی آمادگی لازم برای شرایط پیشِ‌رو را داشته باشند، همچنین پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر و صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی و استحکام سازه‌های موقت به‌ویژه موکب‌های برپاشده از دیگر توصیه‌ها برای کاهش پیامدهای مخاطره‌آمیز سامانه پیشِ‌رو است.

وی در خصوص وضعیت هواشناسی در استان تهران هم گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی جدید به کشور استان تهران هم از فردا شاهد بارش برف باران ،کولاک و کاهش دما خواهد بود. بنابراین توصیه می شود تهرانی ها فردا از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید