رایزنی قطری‌ها برای ادامه مذاکرات/آتش‌بس در غزه جریان می‌یابد؟

کدخبر: ۶۳۵۱۴۸
اقتصادنیوز: یک منبع آگاه از احتمال ادامه گفت‌وگوها برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه سخن گفته است.
رایزنی قطری‌ها برای ادامه مذاکرات/آتش‌بس در غزه جریان می‌یابد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، این منبع به رویترز اعلام کرده است: انتظار می‌رود رییس موساد فردا در دوحه گفت‌وگوها برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه را با نخست‌وزیر قطر و مقامات مصری ادامه دهد.

همچنین بر اساس آنچه رویترز منتشر کرده این نشست پاسخی مستقیم به جدیدترین پیشنهاد حماس برای توافق آتش‌بس است.

خبر مرتبط
خبر مهم واشنگتن درباره آتش بس در غزه/ توافق نزدیک شد؟

اقتصادنیوز: وزیر خارجه آمریکا گفت که کشورش برای رسیدن به آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند.

گفتنی است روز گذشته برخی منابع اعلام کردند که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در پیشنهاد خود برای برقراری آتش‌بس و مبادله اسیران با رژیم صهیونیستی ۳ مرحله که هر کدام ۴۲ روز به طول می‌انجامد مشخص کرده است.

بر این اساس حماس در برابر آزادی هر نظامی زن صهیونیست زنده که در اسارت مقاومت است شرط کرده که باید ۵۰ اسیر فلسطینی مشخص‌شده از سوی حماس از جمله ۳۰ اسیر فلسطینی محکوم به حبس ابد از بند زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شوند.

همچنین بر اساس شروط مطرح‌شده از سوی حماس همراه با آغاز مرحله دوم توافق و پیش از هرگونه مبادله اسیران میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، آتش‌بس دایم اعلام می‌شود.

از دیگر شروط حماس نیز عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از ۲ خیابان «الرشید» و «صلاح‌الدین» در مرحله نخست، جهت بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه‌های خود و همچنین عبور کمک‌های ارسالی به نوار غزه از این خیابان‌ها است.

علاوه بر این، پیشنهاد حماس شامل تضمین برای آغاز عملیات بازسازی فراگیر نوار غزه و پایان محاصره این باریکه همزمان با آغاز مرحله سوم توافق است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی