مخالفت انگلیس با آتش‌بس در غزه/ طوفان‌الاقصی را محکوم کنید، رای می‌دهیم!

کدخبر: ۶۰۶۳۸۳
در پی رای ممتنع انگلیس به پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی کشورهای عربی در سازمان ملل متحد برای آتش‌بس در غزه، انگلیس ادعا کرد به قطعنامه‌ای که دربرابر محکومیت عملیات طوفان الاقصی سکوت کند، رای موافق نمی‌دهد.
مخالفت انگلیس با آتش‌بس در غزه/ طوفان‌الاقصی را محکوم کنید، رای می‌دهیم!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در این بیانیه ادعا شده است: «ما از درخواست مطرح شده در متن قطعنامه، درخصوص احترام همه طرف‌های درگیر به قوانین بین‌المللی بشردوستانه، از جمله حمایت از غیرنظامیان، برای آزادی فوری گروگان‌ها و دسترسی کامل و پایدار به کمک‌های بشردوستانه استقبال می‌کنیم.»

وزارت امور خارجه انگلیس با این حال از حذف آنچه «محکومیت صریح حملات تروریستی حماس» نامیده ابراز نا امیدی کرده و مدعی شده است که محکومیت عملیات طوفان الاقصی قابل اغماض نیست.

در این بیانیه با چشم‌پوشی از هفت دهه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی و کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین ادعا شده است: «ما نمی‌توانیم به قطعنامه‌ای رأی دهیم که در برابر بزرگترین حمله تروریستی تاریخ اسرائیل سکوت کند.»

وزارت امور خارجه انگلیس با تکرار مواضع خصمانه علیه گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین ادعا کرده است:‌ «اسرائیل مورد حمله تروریست ها قرار دارد و طبق قوانین بین المللی حق دارد تا از خودش دفاع کند. بنابراین هر گونه قطعنامه در مورد وضعیت غزه و اسرائیل، باید در این مورد صریح باشد و به همین دلیل ما به این قطعنامه رای ممتنع دادیم.»

در بیانیه یادشده، دولت انگلیس با گرفتن ژست‌های بشردوستانه ادعا کرده است: «ما به همکاری نزدیک با اسرائیل، فلسطین، سازمان ملل و شرکای خود در منطقه برای پاسخ به بحران انسانی در غزه ادامه خواهیم داد.»

مجمع عمومی سازمان ملل متحد ساعاتی قبل، پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی کشورهای عربی در مورد درگیری‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی را تصویب کرد و خواستار آتش‌بس بشردوستانه فوری و توقف خصومت‌ها در غزه شد.

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن پیش از این رای‌گیری گفت که رای مخالف به این قطعنامه «به معنای تایید این جنگ و کشتار بی‌رحمانه» است.

طبق آمارها، این قطعنامه با ۱۲۰ رای موافق در مقابل ۱۴ رای مخالف و ۴۵ رای ممتنع به تصویب رسید. رژیم صهیونیستی و آمریکا به این قطعنامه رای منفی دارند.

قطعنامه یادشده پس از آن تصویب شد که شورای امنیت سازمان ملل متحد چهار بار برای تصویب قطعنامه در مورد غزه تلاش کرده اما موفق نشده بود. در این قطعنامه بر «اهمیت جلوگیری از بی‌ثباتی بیشتر و تشدید خشونت در منطقه» تاکید شده است.

این درحالیست که ارتش رژیم صهیونیستی از ساعاتی پیش بمباران شدید شمال غرب نوار غزه را از سر گرفته و ناظران بین‌المللی معتقدند که این رژیم به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد پایبند نخواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید