مرتکبِ کدام خیانت عظما شده‌ام؟

واکنش زیبا کلام به حضور سفیر فرانسه در خانه‌اش

کدخبر: ۴۵۳۰۶۸
فعال سیاسی اصلاح طلب به ماجرای حضور سفیر فرانسه در منزلش واکنش نشان داد.
واکنش زیبا کلام به حضور سفیر فرانسه در خانه‌اش

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نامه نیوز، صادق زیباکلام به انتقادات از حضور سفیر فرانسه در منزلش در یادداشتی نوشت: بعد از پُستِ میهمانی سفیر فرانسه و تصویرِمربوطه، تعدادِ زیادی پیام برایم آمده که آیا آن تصویر حقیقت دارد، جعلی وفتوشاپ نیست؟ برخی ازپیامها جنبه پرسش ندارند و من را متهم به جاسوسی، وطن فروشی، مزدوری بیگانگان و...کرده بودند. من البته به این گونه کامنتها عادت دارم وچیز جدیدی نیست. اما آنچه مایه شگفتی‌ام شد تماس و پیامهای برخی از عزیزان بود که دوستشان دارم و برایم محترم هستند.آنان ناباورانه پرسیده بودند که آیا داستان حقیقت دارد؟

معاون سازمان خصوصی‌سازی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

من واقعاً متحیرم و نمیتوانم درک کنم که در دعوت از سفیرِ محترم فرانسه و همسرشان، من مرتکبِ کدام خیانت عظما شده‌ام؟ سالهاست که بسیاری ازسفرایِ کشورهایِ غربی خواهان دیدار با بنده بوده‌اند. بعضاً میامدند به دفترم در دانشگاه، بعضا میبردمشان برای نهار به رستوران صفا میدان انقلاب که با صاحبش آشنا هستم، بعضاً میامدند منزلم وبعضاً هم من به سفارتشان میروم.

بمجرد دریافت تقاضای دیدار،بلافاصله هم نامه کتبی به وزارتخانه‌های اطلاعات و خارجه مینویسم و خودم هم نامه‌هارا با پست سفارشی برایشان ارسال میکنم. آنها هم هرگز گفته‌اند که ملاقات نداشته باش، یا بعدش نپرسیده‌اند که گفتگوها چه بود؟

اوائل میپرسیدم که چرا سفیرانگلستان، سوئد، دانمارک، ژاپن، آلمان یا فرانسه مرا انتخاب کرده‌اند؟ و پاسخ این میبود که بخش مطبوعات سفارت، خلاصه مطالب مطبوعات را برای سفیر روزانه ترجمه میکنند وتوجه سفیریا کارداراینگونه بمن جلب شده. ممکن هم هست دروغ میگویند وهمانطورکه مقامات انگلستان به کلنل آیرونساید و شاهپور ریپورترفراماسون دستور داده بودند به رضاخان نزدیک شوند، نزدیکی با من هم به همان انگیزه ها صورت میگیرد وخودم خبرندارم. یکسری هم نوشته بودند که چه زندگی اشرافی.من نمیدانم چه چیزِ اَشرافی درآن تصویر وجود دارد؟

مشکل درجای دیگری است.درفرهنگ غلط و ریاکارانه ارج نهادن به فقر، محرومیت و مستضعف بودن است که بعد ازانقلاب رواج پیدا کرده. فرهنگی که معمولا مسئولین با افتخارتظاهرمیکنند که درخانواده‌ایی محروم متولد شده‌اند. من برعکسِ مسئولین، همواره گفته‌ام که درخانواده‌ایی ثروتمند متولد شده ام. پدرم یکی ازبزرگترین واردکنندگان لوازم کامیون ازانگلستان بود و خانواده مادری هم ملاک بودند. نه از این بابت سرم را پایین نگه میدارم وریاکارانه خودم را به محرومین میچسبانم و نه آنرا مایه افتخار و سربلندی میدانم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید