راه حل عجیب یک نماینده برای مشکلات FATF

کدخبر: ۴۵۲۵۸۱
عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: عدم الحاق ایران به FATF هیچ تاثیری در دادوستدهای بین‌المللی کشورمان ندارد و ضرورتی ندارد ما این تعهدات را بپذیریم.
راه حل عجیب یک نماینده برای مشکلات FATF

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، حجت‌الاسلام حسین جلالی، در واکنش به برخی از افراد و جریانات سیاسی که معتقدند عدم پیوستن ایران به FATF مانع انجام دادوستد بین‌المللی می‌شود، اظهار داشت: هیچ ضرورتی ندارد که جمهوری اسلامی ایران تعهداتی را بپذیرد و اجرا کند که ساخته و پرداخته غربی‌هاست.

وی بیان کرد: ایران باید متناسب با نیازهای خودش تعهد دهد و اگر FATF ضروری است، باید طرح‌ها و لوایح آن را خودمان تهیه و تصویب کنیم و نباید کشورهای خارجی در عرصه بین‌الملل برای ما نسخه بپیچند و ما را ملزم به اجرای آن کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعاً عدم الحاق ایران به FATF هیچ تاثیری در معاملات و دادوستدهای بین‌المللی کشورمان ندارد و صرفاً یک اهرم فشار است که هر از چندگاهی از سوی غربی‌ها و طرفداران آنان در داخل کشور مطرح می‌شود.

جلالی تصریح کرد: اگر برخی از افراد و جریان‌های سیاسی داخلی هنوز اصرار دارند که مشکلات کشور را به عدم اجرای سند ۲۰۳۰ و یا عدم پیوستن به FATF ربط دهند، بهتر است که نسخه ایرانی این مسائل تهیه شود و ما باید خودمان در این زمینه قانون نویسی کنیم.

وی در واکنش به ادعای برخی از رسانه‌های اصلاح‌طلب مبنی بر اینکه اصولگرایان مدافع حضور ایران در لیست FATF هستند، گفت: کسانی که این مطالب را مطرح می‌کنند، هیچ سندی برای اثبات ادعای باطل و بی پشتوانه خود ندارند و فقط به دنبال متهم کردن اصولگرایان هستند و با این اظهارات و ادعاهای دروغین خود راه به جایی نمی‌برند.

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید