آخرین تحولات اوکراین از زبان مقام ارشد پنتاگون

کدخبر: ۴۷۸۷۴۸
اقتصادنیوز: یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا مدعی شد تهاجم روسیه به اوکراین بزرگترین جنگ متعارف اروپا از زمان جنگ جهانی دوم است.
آخرین تحولات اوکراین از زبان مقام ارشد پنتاگون

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت دفاع آمریکا بامداد جمعه از اعزام تعداد بیشتری نیروی نظامی به اروپا و جناح شرقی ناتو خبر داد.

یک مقام ارشد پنتاگون در این‌باره گفت: «نیروهای اضافی که به آلمان می‌روند ممکن است در سایر نقاط اروپا مستقر شوند. روسیه بیش از ۱۶۰ موشک بالستیک و کروز به اهدافی در اوکراین شلیک کرد».

این مقام نظامی آمریکایی اظهار داشت: «روسیه نیروهای بیشتری را در خارکیِف مستقر کرده است و نبردها همچنان در آنجا ادامه دارد. نیروهای روسیه هنوز کنترل مراکز عمده جمعیتی را که برای تقویت کنترل خود در اوکراین ضروری می‌داند، به دست نگرفته‌اند».

وی ادامه داد: «روسیه به طور کامل از قابلیت‌های سایبری نظامی خود استفاده نکرده است و مشخص نیست که چرا از این کار خودداری کرده است. حمله روسیه به اوکراین از سه محور اصلی شمال، جنوب و شرق ادامه دارد.  هیچ مدرکی دال بر اینکه نیروهای روسی کنترل اودسا اوکراین را به دست گرفتند یا به آنها حمله کردند وجود ندارد».

این مقام ارشد پنتاگون که نامش فاش نشد، اظهار داشت: «ارزیابی ما حاکی از مشارکت ۷۵ بمب افکن روسی در حملات به سراسر اوکراین است».

وزارت دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد دستور استقرار ۷۰۰۰ نظامی بیشتر در آلمان برای اطمینان بخشیدن به متحدان، جلوگیری از تجاوز و انجام وظایف مختلف صادر شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: «تهاجم روسیه به اوکراین بزرگترین جنگ متعارف اروپا از زمان جنگ جهانی دوم است. جنگ روسیه علیه اوکراین می‌تواند برای مدت طولانی بر امنیت اروپا تأثیر بگذارد. نیروهای روسیه از آغاز تهاجم، به کی‌یف نزدیک‌تر شده‌اند».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید