سوئیس:

برای دور زدن تحریم‌ها علیه روسیه مورد سوء استفاده قرار نمی‌گیریم!

کدخبر: ۴۷۸۵۱۰
اقتصادنیوز: دولت سوئیس اعلام کرد که اجازه نخواهیم داد برای دور زدن تحریم‌های اروپا علیه روسیه مورد استفاده قرار گیریم.
برای دور زدن تحریم‌ها علیه روسیه مورد سوء استفاده قرار نمی‌گیریم!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا به نقل از "سی ان ان"، دولت سوئیس چهارشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که حاضر نیست برای دور زدن تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه مورد استفاده قرار گیرد. 

دولت سوئیس در بیانیه خود آورده است: سوئیس به عنوان بستری برای دور زدن تحریم‌های اعمال شده توسط اتحادیه اروپا استفاده نخواهد شد. بنابراین ما تحریم‌ها را بررسی می‌کنیم و سپس تصمیم می‌گیریم. مقامات سوئیس برای تبادل اطلاعات در مورد وضعیت فعلی با کشورهای مختلف در تماس دائمی هستند. 
این بیانیه ادامه داد: سوئیس ممکن است برای اجرای تحریم‌های اتخاذ شده توسط سازمان ملل متحد، سازمان امنیت و همکاری در اروپا یا شرکای اصلی تجاری سوئیس و به منظور پیروی از قوانین بین المللی به ویژه احترام به حقوق بشر، اقدامات اجباری را اتخاذ کند. 
جوسپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر از اعمال تحریم‌های این بلوک علیه روسیه پس از به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین توسط مسکو خبر داد و گفت که شاید در گام‌هایی بعدی شخص پوتین در فهرست تحریم قرار گیرد. 
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از گفت وگو با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفت: اتحادیه اروپا آماده است تا در صورت تشدید تنش در اوکراین با اقدامات شدید به روسیه پاسخ دهد. 
به گزارش ایرنا، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چهارشنبه شب در پیام توییتری نوشت: در مورد تجاوزها و اقدامات غیرقانونی روسیه علیه اوکراین با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا تلفنی گفت وگو صورت گرفت. 
بورل افزود: ما آماده پاسخگویی به گام‌های بعدی احتمالی با اقدامات شدیدتر هستیم، اتحادیه اروپا و ایالات متحده متحد هستند. 
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که به تحریم‌های آمریکا پاسخ محکم و متناسب با تحریم‌هایی که وضع می‌شود، خواهد داد. 

به گزارش ایرنا، در بیانیه روز چهارشنبه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: بسته تحریمی اعلام شده ازسوی آمریکا، یکصد و یکمین بسته علیه روسیه است که بخش‌های مالی را دربرمی گیرد و شامل فهرست بزرگی از افرادی است که بطور شخصی علیه آن‌ها تحریم وضع می‌شود و این اقدامات در راستای تلاش‌های مستمر برای تغییر سیاست و رویکرد روسیه است. 
این بیانیه یادآورشد که به رغم بیهوده بودن تلاش‌ها در چند سال اخیر برای مانع شدن از توسعه و پیشرفت اقتصاد روسیه، آمریکا بار دیگر بنا به عادت خود به ابزار تحریمی متوسل شده است که غیرموثر و غیرسازنده است. 
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه ۲۱ فوریه/ ۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 
منطقه دونباس در شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوگانسک و نیز چند منطقه روس نشین دیگر تشکیل شده و این دو استان در سال ۲۰۱۴ پس از تغییر حکومت در اوکراین به طور یکجانبه از کی‌یف اعلام استقلال کردند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید