کاخ سفید:

قصدی برای اعزام نیروی برای جنگ در اوکراین نداریم

کدخبر: ۴۷۸۵۰۷
اقتصادنیوز: سخنگوی کاخ سفید گفت ما نه به جنگ با روسیه می‌رویم و نه برای جنگ در اوکراین نیرو می‌فرستیم، اما اقدامات دیگری انجام خواهیم داد.
قصدی برای اعزام نیروی برای جنگ در اوکراین نداریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید بامداد پنجشنبه گفت آمریکا هیچ تصمیمی برای اعزام نیروی نظامی جهت مبارزه در کنار نیروهای اوکراین در جنگ احتمالی با روسیه ندارد.

ساکی طی نشست خبری در کاخ سفید توضیح داد: «هیچ موسسه مالی امنی در روسیه وجود ندارد و می‌توانیم تحریم‌ها را به سایر نهادها نیز تعمیم دهیم».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی در پاسخ به سوالی درباره کمک واشنگتن به کی‌یف در صورت حمله روسیه، اظهار داشت: «رئیس جمهور [جو بایدن] هیچ قصدی برای اعزام نیرو برای جنگ در اوکراین ندارد».

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: «تمرکز ما بر جلوگیری از جنگ است نه سیاست‌بازی. ما نه به جنگ با روسیه می‌رویم و نه برای جنگ در اوکراین نیرو می‌فرستیم، اما اقدامات دیگری انجام خواهیم داد».

ساکی با اشاره به تحریم‌هایی که آمریکا برای روسیه در نظر گرفته، گفت: «[ولادیمیر] پوتین [رئیس‌جمهور روسیه] برخی از اقدامات خود را در پاسخ به تصمیماتی که ما گرفته‌ایم اصلاح کرده است و ما از نزدیک شاهد انجام کارهای او هستیم».

بر این اساس، وی اضافه کرد: «اگر روسیه تنش‌زایی کند، گام‌های شدیدتری خواهیم برداشت. برخی از اقداماتی که انجام داده‌ایم بخشی از تلاش‌های ما برای جلوگیری از جنگ است و ما به تنهایی آن را انجام نمی‌دهیم».

این مقام آمریکایی درباره دیدار احتمالی بایدن با پوتین نیز گفت: «ما در حال حاضر به دیدار با رئیس جمهور پوتین فکر نمی‌کنیم».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید