تعجب جمهوری اسلامی از حمایت انصارالله و سوریه از تجزیه اوکراین توسط پوتین

کدخبر: ۴۷۸۲۷۵
اقتصادنیوز: جمهوری اسلامی در یادداشتی از واکنش برخی از کشورهای مقاومت به اقدام اخیر روسیه انتقاد کرد.
تعجب جمهوری اسلامی از حمایت انصارالله و سوریه از تجزیه اوکراین توسط پوتین

به گزارش اقتصادنیوز در این مطلب آمده است: مناقشات روسیه و غرب به پیشاهنگی آمریکا سرانجام به اعلام به رسمیت شناختن باصطلاح استقلال دو استان «دونتسک» و «لوهانس» واقع در شرق اوکراین توسط ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه منجر شد. این اقدام بسیار عجیب پوتین که با اعزام نیروهای نظامی روس به این دو استان شرق اوکراین به بهانه حمایت از آنها در برابر دولت مرکزی و کشورهای غربی صورت گرفته است، واکنش‌های منفی زیادی به همراه داشته که همچنان ادامه دارد.
اینکه در روزهای آینده چه تحولاتی در اوکراین رخ خواهد داد و اینکه آیا این اقدام پوتین به یک جنگ منجر خواهد شد یا اتفاقات دیگری را باید انتظار داشت، هنوز قابل پیش‌بینی نیست ولی در این نکته نمی‌توان تردید کرد که اقدام پوتین نوعی بازگشت به عصر تجزیه سرزمین‌های دیگران است، واقعه‌ای که زمان آن سپری شده و در دوران کنونی هیچکس چنین چیزی را نمی‌پذیرد. رئیس‌جمهور روسیه با اقدام بسیار عجیب خود هرچند غرب را در مقابل عمل غیرقابل پیش‌بینی قرار داده ولی چهره خود را نیز در تاریخ روسیه، در کنار تزارها قرار داده است. در جهان معاصر، تجزیه کشورها را به هر بهانه‌ای که باشد حتی اینکه اکثر مردم منطقه‌های موردنظر پوتین، روس‌زبان هستند، قابل پذیرش نیست. وضعیت دو استان مورد نظر پوتین نیز بگونه‌ای نیست که بتوانند به عنوان کشورهای مستقل به حیات خود ادامه بدهند.
نکته دیگری که تعجب ناظران را برانگیخته، پذیرش اقدام پوتین توسط سوریه و انصارالله یمن است. چنین پذیرشی توسط چند کشور آمریکای جنوبی و لاتین به دلایل خاص وابستگی آنها به روسیه قابل درک است، ولی از سوریه و بالاخص از انصارالله یمن همراهی با پوتین در اقدامی که برای تجزیه اوکراین کرده بسیار عجیب و خارج از چارچوب‌های معیاری کشورهای مسلمان است. هرچند این همراهی‌ها با روسیه را می‌توان با رفتار زشت آمریکا و غرب علیه سوریه و یمن و همراهی آنها با عربستان و امارات و تروریست‌ها مرتبط دانست ولی تایید تجزیه کشورها در عصر حاضر همانند خود تجزیه غیرقابل پذیرش است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید