رئیس جمهور روسیه با وضعیت دشواری روبروست

ادعای آمریکا درباره سفر پوتین به ایران

کدخبر: ۵۰۹۶۴۵
ند پرایس با تکرار برخی ادعاها گفت:« اینکه پوتین به آغوش یکی از کشورهای جهان که تحت بیشترین تحریم‌ها قرار دارد، نشان‌دهنده وضعیت دشواری‌ ست که با آن رو‌به‌روست.»
ادعای آمریکا درباره سفر پوتین به ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار برخی ادعاها، سفر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه به ایران را نشانه انزوای جهانی مسکو در پی جنگ اوکراین دانست.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: «اینکه پوتین به آغوش یکی از کشورهای جهان که تحت بیشترین تحریم‌ها قرار دارد، نشان‌دهنده وضعیت دشواری‌ ست که با آن رو‌به‌روست».

پیش از این نیز، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، طی مواضعی بی‌اساس، مدعی شد که سفر رئیس‌جمهوری روسیه به ایران، میزان انزوای وی را نشان می‌دهد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص ارزیابی دلایل سفر پوتین به تهران مدعی شد که در این خصوص سه نکته وجود دارد: نکته اول میزان انزوای پوتین است که برای دریافت کمک به ایران متوسل شده است، نکته دوم ضعف در صنایع دفاعی روسیه و ناتوانی در تأمین نیازهای نظامی در جنگ اوکراین است. مسأله سوم نیز این است که روسیه تصمیمی برای پایان دادن به جنگ در اوکراین نداشته و تصمیم ندارد با حسن‌نیت وارد گفت‌وگو با کی‌یف شود بلکه در صدد است با خرید پهپاد به عملیات علیه اوکراین ادامه دهد.

کربی افزود که تجهیزات نظامی روسیه از جمله تانک‌ها و هواپیماهای این کشور قادر به هدف‌گیری دقیق نبوده و به ویژه در ارتباط با قطعات میکروالکترونیک مشکل دارند که به دلیل تحریم قادر نیستند (قطعات) مورد نیاز را وارد کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید