اظهارات جدید لاوروف درباره مذاکرات صلح با اوکراین

کدخبر: ۵۱۰۳۸۳
اقتصادنیوز: وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو هیچ تعصبی درباره ازسرگیری مذاکرات با اوکراین ندارد و این موضوع به کی‌یف بستگی دارد.
اظهارات جدید لاوروف درباره مذاکرات صلح با اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، از خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز یکشنبه پس از گفتگو با «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر به خبرنگاران گفت: روسیه هیچ تعصبی در خصوص ازسرگیری مذاکرات با اوکراین برای گسترش طیف وسیع تری از موضوعات ندارد؛ البته انتخاب با کی یف است.

وزیر امور خارجه روسیه در این خصوص ادامه داد: مقامات اوکراین، از رئیس جمهور این کشور گرفته تا مشاوران بیشماری، دائماً می گویند که تا زمانی که اوکراین روسیه را شکست ندهد، مذاکره ای انجام نخواهد شد.

«سرگئی لاوروف» ساعاتی پیش در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «سامح شکری» همتای مصری خود در شهر قاهره در سخنانی گفته بود: مسکو انتظار دارد که سازمان ملل متحد در چارچوب توافقات غذایی، بتواند به لغو تحریم های غیرقانونی که مانع صادرات غلات می شد، دست یابد. مسکو لغو تحریم ها را درخواست نمی کند؛ اما در موضوع غذا غرب باید مشکلاتی که ایجاد کرده است را برطرف نماید. بنادر روسیه از محاصره غرب رنج می برند و ما در ترکیه (توافق چهارجانبه جمعه پیش میان مسکو، آنکارا، کی یف و سازمان ملل در خصوص صادرات غلات) تعهداتی برای پایان دادن به آن دریافت کرده ایم. منتظریم که دبیرکل سازمان ملل به تعهدات خود در قبال صادرات غله روسیه عمل کند.

وی در ادامه بر یکپارچگی سرزمینی سوریه تأکید کرد و گفت: ملت سوریه باید آینده خود را تعیین کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید