نخست وزیر اسپانیا:

باید خود را برای قطع کامل گاز روسیه آماده کنیم

کدخبر: ۵۲۰۱۲۵
اقتصادنیوز: پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا سه شنبه شب در واکنش به قطع گاز از سوی شرکت گازپروم روسیه گفت که اروپا باید برای قطع کامل گاز مسکو آمادگی داشته باشد.
باید خود را برای قطع کامل گاز روسیه آماده کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از خبرگزاری «آناتولی»، سانچز در حالی که از برنامه های خود برای رویارویی با بحران انرژی اروپا دفاع می کرد، به مجلس سنای اسپانیا گفت: "هیچ کس نمی داند روسیه چه خواهد کرد، به همین دلیل است که ما برای بدترین سناریو آماده می شویم.

وی با کم اهمیت جلوه دادن واردات گاز روسیه این که  کشورش تکیه بسیار کمی به منابع انرژی مسکو دارد، مدعی شد: دولت مادرید در حال حاضر واردات انرژی را از کشورهای مختلف افزایش داده، بر تولید انرژی‌های تجدید پذیر افزوده و مصرف [انرژی] را کاهش داده است.
سانچز  اذعان کرد که این مسأله به این معنی نیست که بحران انرژی اسپانیا را تحت الشعاع قرار نخواهد داد یا نمی تواند با کاهش رشد اقتصادی یا مجبور کردن ما به اتخاذ تدابیر صرفه‌جویی بیشتر، وضعیت را بدتر کند.

نخست وزیر اسپانیا گفت: هرچند که گاز مورد نظر خود را تأمین کرده‌ایم، اما گر "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه شیر گاز  شمال را ببندد، ما باید به همکاران اروپایی خود کمک کنیم. اسپانیا تنها در اتحادیه اروپا نیست تا به آن کمک شود، بلکه حضور آن برای کمک و مساعدت نیز هست.

اولاف شولتس صدر اعظم آلمان نیز در واکنش به قطع کامل گاز روسیه سه‌شنبه شب گفت: شرایط سختی را سپری می‌کنیم، اما به نظرم اعتراضاتی شکل نگیرد، چرا که اقتصادی قوی و دمکراسی باثباتی داریم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید