ادعای جدید ارتش روسیه درباره خسارت‌های ارتش اوکراین

کدخبر: ۵۱۲۱۷۲
اقتصادنیوز: بر اساس ادعای وزارت دفاع روسیه، نیروهای این کشور دو موشک‌انداز «هیمارس»را در خارکیف منهدم کردند.
ادعای جدید ارتش روسیه درباره خسارت‌های ارتش اوکراین

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، وزارت دفاع روسیه ادعا کرد نیروهای روس دو موشک‌انداز «هیمارس» و ۵۳ نظامی اوکراین را در خارکیف از بین بردند.

اسپوتنیک گزارش داد، این وزارتخانه همچنین خروج اولین کشتی با غلات از بندر اودسا را تایید کرد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک کشتی حامل ذرت روز دوشنبه ساعت ۶:۲۰ به وقت گرینویچ بندر اودسا را ترک کرد و روز سه‌شنبه به استانبول خواهد رسید. این وزارتخانه افزود که نمایندگان نظامی روسیه در مرکز هماهنگی مستقر در استانبول در برنامه‌ریزی مسیر کشتی شرکت کردند.

در حالی که بیش از پنج ماه از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین می‌گذرد، درگیری میان نیروهای روسیه و اوکراین در چند خط تماس ادامه دارد. نیروهای اوکراینی ادعا می‌کنند با استفاده از سامانه‌های هیمارس که ایالات متحده در اختیار آن‌ها قرار داده است پیشروی‌های روسیه را متوقف کرده‌اند.

«جان کربی» هماهنگ‌کننده روابط راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا اخیراً اعلام کرد واشنگتن ۲۷۰ میلیون دلار کمک نظامی جدید به اوکراین ارائه خواهد داد. بر اساس اعلام این مقام آمریکایی، این کمک‌ها شامل سامانه‌های موشکی جدید می‌شود. به گفته وی اوکراین در کمک‌های جدید، ۵۸۰ پهپاد از پنتاگون دریافت می‌کند و این بسته کمک‌های جدید شامل پنج سامانه موشکی هیمارس و پهپادهای فونیکس خواهد بود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید