آمریکا چه تسلیحاتی به اوکراین می دهد؟

کدخبر: ۴۹۸۶۶۶
جو بایدن گفت: آمریکا سامانه موشکی که بتواند به خاک روسیه برسد به اوکراین ارسال نخواهد کرد.
آمریکا چه تسلیحاتی به اوکراین می دهد؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت که واشنگتن سامانه‌های موشکی که بتواند به خاک روسیه برسد، به اوکراین نخواهد داد.

 یک مقام آمریکایی روز جمعه خبر داد که انتظار می‌رود دولت بایدن اوایل هفته آینده تصمیم خود برای ارسال سامانه‌های موشکی دوربرد به اوکراین را اعلام کند.

به گزارش روزنامه وال‌استریت ژورنال، از جمله تسلیحاتی که انتظار می‌رود آمریکا در اختیار اوکراین قرار دهد سامانه‌های پرتاب موشک چندگانه (MLRS) است که پرتابگرهای توپخانه‌ای متحرکی بوده که می‌توانند ده‌ها کیلومتر دورتر از هر سامانه کنونی که اوکراین در اختیار دارد به شلیک موشک بپردازد.

از سوی دیگر، انتظار می‌رود که آمریکا سامانه‌های راکتی با قابلیت جابجایی بالا که با نام Himars‌ شناخته می‌شود در اختیار اوکراین قرار دهد. این راکت انداز، سامانه شلیک چندگانه بوده که برد پرتابی قابل مقایسه‌ای با MLRS  دارد اما بر خلاف MLRS که بر روی کامیون جابجا می‌شود، Himars  بر روی شاسی چرخ دار جابجا می شود.

هر دو سامانه می‌توانند قابلیت جابجایی ارتش اوکراین را در مقایسه با راکت اندازهای هوویتزر بیشتر کند.

هنوز مشخص نیست که آمریکا چه تعداد از این سامانه‌ها در اختیار اوکراین قرار خواهد داد اما یک مقام گفت که این سامانه‌های راکت انداز دوربرد طی چند هفته به اوکراین خواهند رسید. آمریکا گفته که نیروهای اوکراینی دست کم یک هفته برای آموزش دیدن برای کار کردن با این سامانه‌ها نیاز خواهند داشت.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با شبکه روسی «راپتلی» با اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز کشورهای اروپایی در اوکراین تصریح کرد که بازنده اصلی جنگ اوکراین، اروپا است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید