آغاز یک جنگ جدید در اروپا؟/ انگلیس آماده نبرد با روسیه می‌شود!

کدخبر: ۵۱۶۵۷۳
یکی از سربازان عالی‌رتبه انگلیس گفت: ارتش انگلیس در حال شکل گیری به منظور مواجهه با تهدید از سوی روسیه است و با تجهیزات مناسب آماده می‌شود تا نقش خود را در بازدارندگی یک جنگ دیگر در اروپا ایفا کند.
آغاز یک جنگ جدید در اروپا؟/ انگلیس آماده نبرد با روسیه می‌شود!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، یکی از سربازان عالی‌رتبه انگلیسی گفته، سربازان این کشور باید برای جنگ با روسیه آماده باشند و باید خانواده‌های خود را برای چشم‌انداز استقرار "گسترده" آماده کنند.

بنابر گزارش شبکه خبری راشاتودی، توصیه این مقام نظامی انگلیسی پس از آن مطرح شد که رئیس جدید ستاد کل انگلیس اعلام کرد، نیروهای این کشور باید قادر به شکست دادن روسیه در نبرد باشند.

"پل کارنی" گفت: ارتش انگلیس در حال شکل گیری به منظور مواجهه با تهدید از سوی روسیه است و با تجهیزات مناسب آماده می‌شود تا نقش خود را در بازدارندگی یک جنگ دیگر در اروپا ایفا کند.

وی ادامه داد: بازدارندگی در اینجا به معنای استقرار نیرو است. من از همه شما می‌خواهم تا از نظر فیزیکی برای این عملیات آماده باشید. مهم است که خانواده‌ها و عزیزانتان را برای این منظور آماده کنید. درخواست من این است که درباره استقرار احتمالی با آنها صحبت کنید.

هشدارهای این مقام نظامی انگلیسی به منزله تغییر سریع در نقش انگلیس در درگیری اوکراین نیست. البته هشداری مشابه در ژوئن سال جاری میلادی توسط ژنرال پاتریک سندرز، رئیس ستاد کل ارتش این کشور مطرح شد و وی گفت که ارتش، روسیه را به عنوان حریف اصلی و بعدی خود می‌بیند.

وی گفته بود: اکنون یک ضرورت جدی برای ایجاد ارتشی وجود دارد که بتواند در کنار متحدانمان بجنگد و روسیه را در نبرد شکست دهد. ما نسلی هستینم که باید ارتش را برای مبارزه در اروپا یک بار دیگر آماده کنیم.

از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در ماه فوریه، لندن ۲.۳ میلیارد پوند (۲.۷ میلیارد دلار) به اوکراین کمک نظامی کرده است. نیروهای انگلیسی در حال حاضر در حال آموزش نیروهای استخدام شده اوکراینی در انگلیس هستند و سازمان‌های اطلاعاتی این کشور ظاهرا اطلاعاتی را با همتایان اوکراینی خود به اشتراک می‌گذارند.

دولت لندن عضو ائتلاف ناتو است و در صورت مداخله مستقیم با روسیه کشورهای عضو ناتو از جمله آمریکا ملزم به ورود به صحنه نبرد می‌شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید