زلنسکی:

روسیه برای پایان دادن به جنگ جدی نیست

کدخبر: ۵۲۳۱۹۸
اقتصادنیوز: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین تصمیم روسیه برای فراخوان نیروهای ذخیره ارتش را نشانه جدی نبودن مسکو درباره مذاکره برای پایان دادن به جنگ هفت ماهه اوکراین دانست.
روسیه برای پایان دادن به جنگ جدی نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، زلنسکی که ساعاتی پس از صدور فرمان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای بسیج نیروهای ذخیره برای خدمت در ارتش به صورت ویدئویی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک سخن می‌گفت، افزود که کشورش در باز پس راندن حمله نیروهای روسیه و وادار کردن آنان به بیرون رفتن از خاک اوکراین پیروز خواهد شد.

وی گفت: اقدامات مقام‌های مسکو، بیش از سخنانشان نشانگر مقاصد و اهداف اصلی آنان است و هرگونه سخن و دعوت مسکو به مذاکره، تاکتیکی تاخیری است.

زلنسکی افزود: مسکو در پی استفاده از فصل زمستان برای آماده سازی نیروهایش برای حمله تازه به اوکراین یا آماده سازی استحکامات و پایگاه‌های نظامی هم زمان با فراخوان شمار بیشتری نیروی نظامی است.

وی با بیان این سخن که بشریت و قوانین بین المللی نیرومندتر از یک کشور تروریست هستند، گفت: روسیه خواهان جنگ است اما نخواهد توانست مسیر تاریخ را متوقف کند.

جنگ اوکراین که گسترده ترین درگیری نظامی در اروپا از پایان جنگ دوم جهانی به این سو به شمار می‌رود، این نشست جهانی را کاملا تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد، روز چهارشنبه، طرح پوتین را برای بسیج بخشی از نیروهای ذخیره برای جنگ در اوکراین اشتباهی دانست که مسکو را منزوی تر می‌کند.

 رئیس جمهور فرانسه پس از گفت وگو با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، با اشاره به فراخوان نیروها برای خدمت در ارتش روسیه تاکید کرد که قدرت‌های هسته‌ای اکنون باید به طور مسئولانه عمل کنند.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید