واکنش تند «بایدن» به حملات تلافی جویانه روسیه علیه اوکراین

کدخبر: ۵۲۶۶۴۷
اقتصادنیوز: جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده به حملات تلافی‌جویانه امروز مسکو علیه کی‌یف واکنش نشان داد.
واکنش تند «بایدن» به حملات تلافی جویانه روسیه علیه اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز دوشنبه در واکنش به حملات تلافی جویانه روسیه علیه اوکراین اعلام کرد: ایالات متحده حملات موشکی امروز روسیه در اوکراین را به شدت محکوم می کند.

واکنش شدید جوزف بورل به حمله مسکو به کی یف

رئیس جمهور آمریکا در این باره ادعا کرد: در حملات موشکی، غیرنظامیان کشته و زخمی شدند و مواضعی نیز بدون هیچ هدف نظامی منهدم شدند! حملات موشکی بار دیگر بی رحمی مطلق جنگ غیرقانونی «پوتین» علیه مردم اوکراین را نشان داد!

آمار کشته ها و مصدومین حمله موشکی روسیه به کی یف اعلام شد

«جو بایدن» مدعی شد: حملات امروز روسیه تنها تعهد ما را برای ماندن در کنار مردم اوکراین تا تقویت می کند. ما به همراه متحدان و شرکای خود، به تحمیل هزینه‌ ها به روسیه ادامه می‌ دهیم و این کشور را مسئول جنایات جنگی می‌ دانیم!

وی در ادامه گفت که واشنگتن از روسیه می‌خواهد تا فورا حملات خود را متوقف کرده و نیروهایش را از خاک اوکراین خارج کند.

در همین ارتباط، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر با اشاره به حمله موشکی امروز مسکو به پایتخت اوکراین، با انتشار پستی در توئیتر این اقدام را «قویاً محکوم کرد».

بورل نوشت: عمیقاً از حملات روسیه به کی‌ یف و سایر شهرهای اوکراین، شوکه شدیم. چنین اقداماتی در قرن ۲۱ جایی ندارد. این حملات را قویاً محکوم می‌کنم. در کنار اوکراین ایستاده‌ایم. حمایت نظامی بیشتر از سوی اتحادیه اروپا، در راه (اوکراین) است.

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه هم پیشتر در واکنش به حمله تلافی جویانه روسیه به اوکراین ادعا کرد: حملات عامدانه روسیه به خاک اوکراین و علیه غیرنظامیان نشان دهنده تغییری بزرگ در ماهیت جنگ است!

رئیس جمهور فرانسه در این خصوص اضافه کرد که پیرامون این موضوع با مشاوران دیپلماتیک و نظامی خود مشورت خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید