طغیانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار؛

هشدار یک نماینده به صولت مرتضوی/ اگر قبیله گرایی کنید، از همین تریبون رسوا خواهید شد/ شما اصلا با بانکداری آشنایی دارید؟

کدخبر: ۵۲۸۵۸۷
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آقای صولت مرتضوی فردی باشخصیت و دوست‌داشتنی است اما بررسی کارنامه ایشان نشان می‌دهد که وی توانمندی تحول‌گرایی و صلاحیت لازم برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را ندارد.
هشدار یک نماینده به صولت مرتضوی/ اگر قبیله گرایی کنید، از همین تریبون رسوا خواهید شد/ شما اصلا با بانکداری آشنایی دارید؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مهدی طغیانی در جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تصدی این وزارتخانه و در مخالفت با وی بیان کرد: قرآن به ما یک معیار داده و آن هم ادای امانت و دادن امانت به اهل آن است. امروز باید ببینیم که آیا آقای صولت مرتضوی اهلیت لازم را برای گرفتن این امانت را دارد یا خیر؟ نمایندگان دقت کنید به چه چیزی توجه دارید. آیا تحت لابی، فشار، جوسازی و قبیله‌گرایی رای می‌دهید یا تعهد، تخصص و تحول‌گرایی مدنظر است.

از مجلس استعفا می دهم اگر.../ به صولت مرتضوی گفتم در وزارت کار موفق نمی شوی

وی در ادامه اظهار کرد: صولت مرتضوی انسان شریف، باشخصیت و دوست‌داشتنی است اما آیا این معیارها برای اداره وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کافی است؟ ایشان در دانشگاه حقوق عمومی خوانده و در پردیس خودگردان دانشگاه بهشتی ادامه تحصیل داده، جست‌وجوی بنده در خصوص مقاله و کتابی از ایشان تقریبا هیچ بوده است. انتخاب چنین وزیری چه پیامی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دارد؟

آقای مرتضوی! نگرانم که لابی‌گری و رفیق‌بازی بر وزارت کار حاکم شود/ عدم حضور رئیسی، شائبه ایجاد کرده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کدام یک از نمایندگان از اداره سفرهای استانی توسط ایشان راضی هستند وزیری که باید در حوزه آب کار کند به بخش‌های پرآب فرستادند و آن وزیری که در حوزه محرومیت‌زدایی باید کار کند به جاهای با امکانات فرستادند. تمام سوابق ایشان به وزارت کشور باز می‌گردد حال ما می‌خواهیم سکان وزارتی را به ایشان بدهیم که ۳۰ درصد داروی کشور، ۱۰ درصد نفت و گاز کشور و ۱۲ درصد بازار سرمایه در دست این وزارتخانه است. زمانی که وزیر با اصطلاحات تخصصی آشنا نباشد دورش می‌زنند.

مگر می خواهیم وزیر علوم انتخاب کنیم که می گویید تعداد مقالات مرتضوی کم است؟/ او بدون رانت از سربازی به ژنرالی رسیده

 

وی در ادامه تاکید کرد: این وزارتخانه دو بانک دارد آیا وزیر پیشنهادی اصلا با بانکداری آشنایی دارد؟ وزارتخانه در سال گذشته ماه‌ها با یک تصمیم اشتباه برای کشور چالش درست کرد، آیا آقای مرتضوی توانایی تحول‌گرایی را در این وزارتخانه دارد؟ یکبار وجدان خود را خطاب کنید همین تصمیمات سیاسی است که منجر شده وضعیت تعاون، کار و بنگاه‌های شستا به چنین روزی بیفتد که حتی توان پرداخت حقوق بازنشستگان خود را نداشته باشد.

طغیانی ادامه داد: نباید نگاه کنید که اطرافیان ما با وزارت ایشان به جایی خواهند رسید باید در آن دنیا جواب دهیم. گویا دوستان تصمیم خود را گرفته‌اند اما بنده از باب وظیفه شرعی اینجا سخن گفتم، آقای مرتضوی، اگر مجلس شورای اسلامی به شما اعتماد کرد قبیله‌گرایی نکنید و بدانید اگر قبیله‌گرایی کنید در همین مجلس و از همین تریبون رسوا خواهید شد. از وزارتخانه رسوب‌زدایی کنید، امور را به مردم واگذار کنید به نمایندگان نیز توصیه می‌کنم کاری نکنید که جریان انقلاب بی‌آبرو شود. ما گفتیم دولت قبل آدم‌های سیاسی را در جاه‌های تخصصی گذاشت آیا ما نیز امروز این کار را انجام نمی‌دهیم؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید