موافقان وزیر پیشنهادی کار:

مگر می خواهیم وزیر علوم انتخاب کنیم که می گویید تعداد مقالات مرتضوی کم است؟/ او بدون رانت از سربازی به ژنرالی رسیده

کدخبر: ۵۲۸۵۹۷
نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: گزینه پیشنهادی وزارت کار از سربازی به ژنرالی رسیده و تمام مراحل کاری خود را بدون رانت طی کرده است.
مگر می خواهیم وزیر علوم انتخاب کنیم که می گویید تعداد مقالات مرتضوی کم است؟/ او بدون رانت از سربازی به ژنرالی رسیده

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، معین الدین سعیدی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۷ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از مخالفان مرتضوی گفت آیا وی اهلیت لازم را برای تصدی این وزارتخانه دارد یا خیر که باید بگویم اگر صولت مرتضوی با این همه سوابق درخشان اجرایی و مدیریتی چنین اهلیتی ندارد، پس چه کسی اهلیت لازم را برای تصدی این وزارتخانه دارد؟

آقای مرتضوی! نگرانم که لابی‌گری و رفیق‌بازی بر وزارت کار حاکم شود/ عدم حضور رئیسی، شائبه ایجاد کرده است

وی بیان کرد: یکی از مخالفان گزینه پیشنهادی وزارت کار گفت مرتضوی با امور بانکداری آشنا نیست که حرف بنده آن است آیا صرفاً یک بانکدار چالش‌ها و مشکلات کارگران را می‌شناسد؟ وزارت کار نیازمند یک مدیر راهبردی است که مرتضوی این ویژگی را دارد.

از مجلس استعفا می دهم اگر.../ به صولت مرتضوی گفتم در وزارت کار موفق نمی شوی

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صولت مرتضوی فردی است که تمام مراحل کاری خود را بدون رانت طی کرده و از سربازی به ژنرالی رسیده است. زمانی که وی شهردار مشهد بود توانست تحولات زیادی را در آنجا ایجاد کند.

هشدار یک نماینده به صولت مرتضوی/ اگر قبیله گرایی کنید، از همین تریبون رسوا خواهید شد/ شما اصلا با بانکداری آشنایی دارید؟

سعیدی ادامه داد: مرتضوی ارتباط تنگاتنگی با رئیس جمهور دارد. وی به بسیاری از شهرستان‌های کشور سفر کرده و از مشکلات مردم در شهرستان‌های مختلف خبر دارد.

وی تاکید کرد: مرتضوی بیش از ۴۰۰ دیدار با نمایندگان داشته و این نشان دهنده آن است که سطح تعامل وی با نمایندگان بسیار زیاد است و وی به خوبی می‌داند تعامل با مجلس می‌تواند چالش‌های وزارت کار را حل و فصل کند.

سعیدی اظهار داشت: ابر شرکت‌هایی که زیرمجموعه وزارت کار است نیازمند یک مدیر شجاع و پاک است که مرتضوی این ویژگی را دارد. منتقدان صولت مرتضوی نه تنها نمی‌توانند یک نقطه سیاه در عملکرد اقتصادی وی پیدا کنند بلکه یک نقطه خاکستری هم نمی‌توانند بیابند.

وی تاکید کرد: وزیر کار باید فردی از خانواده زجرکشیده و روستایی باشد که مرتضوی این ویژگی را دارد. وی کاریزمای مدیریتی دارد و می‌تواند بسیاری از چالش‌ها را رفع کند و قدرت بالای اجرایی و عملیاتی وی قابل انکار نیست.

سعیدی گفت: وزارت کار پیچیده‌ترین و پرمشغله ترین وزارتخانه است و صولت مرتضوی یکی از مردمی‌ترین افرادی است که برای این وزارتخانه معرفی شده و وی توانایی رفع مشکلات این وزارتخانه را دارد.

7MyMzWYcs0tL

مرتضوی دنبال قبیله گرایی نیست

 

همچنین مهر نوشت، 

سیدمحسن دهنوی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۷ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: صولت مرتضوی فردی است که پله پله رشد کرده و سطوح مختلف مدیریتی را تجربه کرده است و آشنایی کاملی با حوزه‌های گوناگون دارد.

وی تاکید کرد: هیچ گونه شبهه و شائبه اخلاقی و مالی درباره وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح نشده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی از افراد بحث قبیله گرایی را مطرح کردند و سوال بنده آن است که آیا در این چند روز ما مشاهده کردیم که فردی از قبیله و یا طیفی خاص همراه با صولت مرتضوی به مجلس بیاید؟ در سوابق مرتضوی قبیله گرایی و کار کردن با طیفی خاص به هیچ وجه وجود ندارد و وی در زمان‌های مختلف از جمله زمانی که شهردار مشهد بود از افرادی با گرایش‌های مختلف استفاده کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مدرک تحصیلی مهم است و مرتضوی دکتری حقوق عمومی دارد. ما قرار نیست وزیر علوم انتخاب کنیم چرا که یکی از مخالفان او گفت تعداد مقالات وی کم است.

دهنوی ادامه داد: رئیس جمهور یکی از نزدیک ترین و معتمدترین افراد خود را برای این وزارتخانه به مجلس معرفی کرده و نشان می‌دهد رئیس جمهور و دولت عزم کافی برای رفع مشکلات این وزارتخانه را دارند.

وی گفت: مشکلات این وزارتخانه فرابخشی است و نیازمند آن است که وزارتخانه‌های دیگر هم پای کار بیایند.

دهنوی بیان کرد: مرتضوی تعامل خوبی با نمایندگان مجلس دارد و در این مدت بیش از ۴۲۰ جلسه با نمایندگان برگزار کرده است. وی به سفرهای استانی رفته و با حوزه‌های انتخابیه همه ما نمایندگان آشناست و اشراف کافی دارد. مرتضوی قول داده که تعامل خود با نمایندگان را ادامه دهد که این موضوع برای ما اهمیت زیادی دارد و تعامل دولتمردان با نمایندگان بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: ما همانطور که از مرتضوی حمایت می‌کنیم از وی انتظارات زیادی داریم و باید مشکلات این وزارتخانه از جمله بیکاری جوانان و مشکلات بازنشستگان حل شود و موضوع یارانه‌ها هم ساماندهی شود. خوشبختانه دولت یکی از قوی‌ترین نیروهای خود را برای حل این مشکلات به میدان آورده است.

دهنوی تاکید کرد: تقاضای من از نمایندگان این است که با رأی بالای خود به گزینه پیشنهادی وزارت کار این پیام را به عرصه بین المللی دهند که خانه ملت در همراهی با دولت منسجم‌تر از همیشه است و برای حل مسائل اساسی کشور دولت و مجلس در کنار هم هستند و فتنه انگیزی دشمنان و بیگانگان خللی در هماهنگی دولت و مجلس ایجاد نخواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید