فرانسه از معاهده منشور انرژی خارج شد

کدخبر: ۵۲۹۰۷۶
اقتصادنیوز: رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که امروز (جمعه) کشورش از معاهده منشور انرژی (TCE) که در سال ۱۹۹۴ به تصویب رسیده بود، خارج شد.
فرانسه از معاهده منشور انرژی خارج شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه امروز (جمعه) خروج کشورش را از معاهده منشور انرژی (TCE) که در سال ۱۹۹۴ به تصویب رسیده بود، اعلام کرد.

روزنامه لوموند گزارش داد، این معاهده بسیار مورد انتقاد فعالان آب و هوا قرار دارد چراکه به غول‌های انرژی اجازه می‌دهد با کشورهایی که سیاست‌های اقلیمی را اجرا می‌کنند، مخالفت داشته باشند.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور فرانسه از توصیه‌های شورای عالی آب و هوا که خواستار خروج از این معاهده ۳۰ ساله شده بود، پیروی کرده است؛ معاهده‌ای که با جدول زمانی کربن‌زدایی که در توافقنامه پاریس پیش‌بینی شده بود، همخوان نیست.

روزنامه لو فیگارو نیز با انتشار بخشی از سخنرانی مکرون در این اجلاس، به نقل از رئیس جمهور فرانسه نوشت: این رویکرد نکته مهمی است که بسیاری آن را درخواست می‌کنند و تصمیمی است که پس از بررسی‌های فنی توسط دستگاه‌های ذیصلاح گرفته شده است.

این روزنامه می‌افزاید: هدف این معاهده ارتقای همکاری و تقویت امنیت تامین انرژی و به حداکثر رساندن بازدهی در این حوزه بود تا منجر به بهبود شرایط امنیتی و محدود کردن مشکلات زیست محیطی تا حد امکان در شرایط اقتصادی قابل قبول شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید